Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dagens foto: Skridt om hjørnet
Fra : Fums

Dato : 29-08-03 10:46

http://fums.dk/2003/08/index.htm#12

Hvad synes I. Skal jeg skrive på siden hvor jeg har fotograferet henne?

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : ab

Dato : 29-08-03 11:43

> Hvad synes I. Skal jeg skrive på siden hvor jeg har fotograferet henne?

Det er nok mindre interessant, men det er synd at du ikke forsøger at gøre
bare lidt mere ved et sådant motiv. Det du her serverer er jo en ren
registrering.

Et ben fra en person på vej ud af billedet (eller whatever) ville jo være en
meget enkelt måde at gøre billedet flere 100 procent bedre ?

ab

Fra : Fums

Dato : 29-08-03 12:49

ab skrev news:3f4f2dc4$0$54760$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> [...]
en
> meget enkelt måde at gøre billedet flere 100 procent bedre ?

Er det til at overtale folk til at være med på et billede? Der smuttede en
pige forbi på cykel som ville have pyntet på billedet af et nærliggende hus,
men jeg nåede ikke at fange hende. Hvad gør I? Har I selv en person og nogle
effekter med til at forbedre jeres fotos?

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-08-03 20:59

"Fums" <spam.er@uønsket.irc> wrote in

> [...]
> billedet af et nærliggende hus, men jeg nåede ikke at fange
> hende. Hvad gør I? Har I selv en person og nogle effekter med

Man skal være tålmodig og vente til der kommer en tilfældig person
forbi - undgå dem med rygmærker, det er ikke sikkert de reagerer
positivt :)

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Fums

Dato : 29-08-03 21:46

Henrik Stidsen skrev news:Xns93E6DFA6443E3HS235dk@130.225.247.90
> Man skal være tålmodig og vente til der kommer en tilfældig person
> forbi - undgå dem med rygmærker, det er ikke sikkert de reagerer
> positivt :)

Hverken OB- eller OIK-spillerne gider bevæge sig så langt

Jeg har ledt forgæves efter Babe-detect-knappen på mit kamera, men jeg tror
jeg har købt den billige udgave

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : lars bo

Dato : 31-08-03 23:52

Hej Fums
En anden ide, kunne være at tage billedet på langs af en af gaderne.
Nu er det selvfølgeligt svært uden at kende området, men normalt vil det
give mere dybde i billedet.

--
hilsen
lars bo

PS.: Når du får tid, så kommenter andres billeder!

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-08-03 11:50

Fums wrote:
> http://fums.dk/2003/08/index.htm#12
>
> Hvad synes I. Skal jeg skrive på siden hvor jeg har fotograferet
> henne?

Jeg synes det er et kedeligt billede. Dårligt udsnit, du skærer midt i en
dør og et vindue og et fortov.. Kedelige matte farver og generelt bare
intet interessant i billedet ?

Jeg har roddet lidt med billedet og forbedret farverne lidt.. ligger her:
www.andersh.dk/hjornet.jpg

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Fums

Dato : 29-08-03 12:06

Anders Houmark skrev news:ebG3b.62387$Kb2.2682280@news010.worldonline.dk
> Jeg synes det er et kedeligt billede. Dårligt udsnit, du skærer midt i en
> dør og et vindue og et fortov.. Kedelige matte farver og generelt bare
> intet interessant i billedet ?

Det var det bedste af dem jeg kom hjem med. Jeg fokuserede på teksten og
ikke så meget resten, men valgte så at tage et par hvor man kan se at det er
et hjørne.

> Jeg har roddet lidt med billedet og forbedret farverne lidt.. ligger her:
> www.andersh.dk/hjornet.jpg

Flot. Måske jeg også skal lære fotobehandling...

Fra : Timsah

Dato : 30-08-03 07:19

Jeg synes halmballen var den bedste, fin beskæring eller bare et godt
billede.
Byskiltet uden navn var en god detalje. Huset med de røde tegl var også ret
godt taget.

De andre billeder var lidt amatør-agtige. Fx. burde du have zoomet eller i
det mindste beskåret billedet med dannebrog; så var det blevet perfekt.

Hmmm.....man lærer åbenbart meget selv, ved at kritisere andres billeder. Så
klø du bare på med "skydningen" - hvilket kamera har du brugt?

Fra : Fums

Dato : 30-08-03 08:37

Timsah skrev news:mlX3b.9$iU5.6@news.get2net.dk
> [...]
> det mindste beskåret billedet med dannebrog; så var det blevet perfekt.

Jeg er amatør.
Man må ikke gå igennem hegn for at komme ind i folks haver så det var
desværre ikke muligt. Jeg forsøgte fra en lidt anden siden, men så kunne jeg
ikke undgå at gadelamperne blev meget tydelige på billedet, hvilket jeg
abslolut ikke synes de skulle være.

> Hmmm.....man lærer åbenbart meget selv, ved at kritisere andres billeder.

> klø du bare på med "skydningen" - hvilket kamera har du brugt?

Som der står på siden bruger jeg et Canon Ixus som kun kan zoome to gange og
har 2,1 megapixel. Jeg vil mægtig gerne have et kamera med 10 gange zoom og
5 megapixels, men jeg har ikke fundet et endnu... og realistisk set har jeg
ikke pengene til det.

Jeg har godt nok PhotoShop, men jeg bruger kun programmet til at minimerer
billederne til netbrug (manglende evner og tålmodighed).

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk