CSS problem
Fra : Ole Carlsen

Dato : 29-08-03 19:27

Hej!
Hvordan kan det være at min footer placer sig oven i resten af mit side
indhold? Jeg troede at når den er angivet med position:relative ville
den placere sig i forhold til info/content indholdet!
Eksemplet findes her: http://www.carlsen-web.dk/Setek_intra.html
--
Ole

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 29-08-03 19:55

Ole Carlsen wrote:

> [...]
> side indhold? Jeg troede at når den er angivet med
> position:relative ville den placere sig i forhold til info/content

Du benytter id'et "menu" flere steder - et id må kun benyttes een gang.

Desuden har du byttet om på en <a> og <div>. Hvis dit ønske er at lade
linket omfatte hele blokken, det befinder sig i, kan du benytte
'display: block' på dit link.

I øvrigt benytter du en del floats uden at sætte clear på de
efterfølgende elementer. Prøv at sætte 'clear: left' på din footer.

Men ret først de her fejl:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.carlsen-web.dk%2FSetek_intra.html

Så længe, der er fejl i koden, kan man ikke forvente korrekt adfærd
fra browsernes side (ikke at browsere er ufejlbarlige hvad angår korrekt
kode, men du bør under alle omstændigheder undgå at imødekomme fejl ved
selv at lave fejl.).

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Ole Carlsen

Dato : 29-08-03 20:49

Anders Thorsen Holm wrote:

> Du benytter id'et "menu" flere steder - et id må kun benyttes een gang.
Fik mig læst til at jeg skulle bruge class istedet for.
> Desuden har du byttet om på en <a> og <div>. Hvis dit ønske er at lade
> linket omfatte hele blokken, det befinder sig i, kan du benytte
> 'display: block' på dit link.
Det er det jeg vil opnå, som det fremgår af min kommentar på siden er
jeg også godt klar over at det ikke er legal kode.
> I øvrigt benytter du en del floats uden at sætte clear på de
> efterfølgende elementer. Prøv at sætte 'clear: left' på din footer.
Og det var lige nøjagtig det der skulle til.
> [...]
> fra browsernes side (ikke at browsere er ufejlbarlige hvad angår korrekt
> kode, men du bør under alle omstændigheder undgå at imødekomme fejl ved
Min fejl . Jeg havde kørt det gennem validatoren men var så gået i
gang med at rette i koden igen uden at få det kørt gennem validatoren igen.

Jeg siger mange tak for din hjælp.

--
Ole