dagens sidste borderproblem!
Fra : rasmus

Dato : 29-08-03 14:05

Nu passer mine borders ... www.carlsenskontor.dk ... også i NS osv ... fint
nok. Så kiggede jeg lige med 800*600 (via min 14.1 tft) men så var nogle af
mine borders blevet mystiske og for tykke ... Så tændte jeg min gamle 15
tommer og så med 800*600 ... alt var fint.

Så jeg spørger: Er det bare den bærbare skærm, der ikke vil vise det
ordenligt? Hele layoutet (incl. windows osv) bliver en anelse mystisk af
det.

Hvordan ser det ud på Jeres skærme?

ras

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-08-03 15:09

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev

> [...]
>
> Så jeg spørger: Er det bare den bærbare skærm, der ikke vil vise det
> ordenligt? Hele layoutet (incl. windows osv) bliver en anelse mystisk af

Jamen du behøver da ikke at skifte skærm, for at teste i en anden størrelse
browservindue. Du skal bare resize browseren til den ønskede størrelse.

Lav en side, du kalder 800600.htm og indsæt dette i body:

.... så har browseren den ønskede størrelse på 800x600px.

Tilsvarende med andre størrelser, du kan teste i med din foretrukne
skærmopløsning.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : rasmus

Dato : 29-08-03 15:31

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lav en side, du kalder 800600.htm og indsæt dette i body:

> ... så har browseren den ønskede størrelse på 800x600px.

- uha hvor er der meget jeg ikke ved ...

- men det løser jo ikke helt mit problem ... nemlig om det er min bærbare
skærm, der ikke kan/vil vise siden eller om det er et generalt problem.
Desuden er det vel ikke helt ligegylidgt med skærmstørrelsen. Jeg mener -
800px fylder jo ikke det samme på en 15 tommer, en 14.1 tommer eller en 17
tommer ...

ras

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-08-03 15:52

> [...]

> 800px fylder jo ikke det samme på en 15 tommer, en 14.1 tommer eller en 17

Ikke målt i millimeter, nej. Men hvis skærmen f.eks. er sat op til
1024x768px, vil et browservindue på 800x600 fylde den samme procentandel på
alle skærmene.

Min pointe var, at du ikke behøver fare fra den ene maskine til den anden
for at teste i forskellige størrelser browservindue.

Og hvis det ser mærkeligt ud på din tft-skærm, så prøv at se det med
forskellige størrelser browservindue på den skærm. Og prøv at flytte
browservinduet (sat til at være mindre end skærmen) til et andet sted på
skærmen. Det vil så evt. afsløre en defekt i enten selve skærmen eller i
skærmdriveren på den maskine.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : rasmus

Dato : 30-08-03 21:32

> Ikke målt i millimeter, nej. Men hvis skærmen f.eks. er sat op til
> 1024x768px, vil et browservindue på 800x600 fylde den samme procentandel

> alle skærmene.

- men lad os sige, at skærmen har bredden X og der køres med 800*600
opløsning, så er hver pixel vel X/800 ... men hvis skærmer er 2X bred er
hver pixel jo X/400 ... designet og layoutet er selvfølgelig det samme, men
det kan se meget småt eller blot meget mystisk ud, hvis opløsningen afviger
væsentligt fra den skærmstørrelse, der passer bedst til opløsningen (eller
omvendt)

> Min pointe var, at du ikke behøver fare fra den ene maskine til den anden
> for at teste i forskellige størrelser browservindue.

- helt enig ... der var jo også derfor jeg ændrede min skærms opløsning ...

> [...]
> browservinduet (sat til at være mindre end skærmen) til et andet sted på
> skærmen. Det vil så evt. afsløre en defekt i enten selve skærmen eller i

- ok tak ... jeg kigger på det. Jeg er ret sikker på, at det blot er fordi
800*600 passer ualmindeiig dårligt sammen med en 14.1 tft ...

ras