Hjælp! Table font..
Fra : Lasse

Dato : 29-08-03 11:37

Hvordan er det nu man angiver en font til hele tabellen.
Noget med

Jeg kan ikke få det til at virke.. Jeg er nybegynder :) Og HAR prøvet at
lede efter det på nettet, fandt ingenting

MVH
Lasse

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-08-03 11:48

Lasse skrev:

> Hvordan er det nu man angiver en font til hele tabellen.
> Noget med

Det ser rigtigt nok ud - men der er sikkert bøvl med nedarvningen.
Prøv at sætte det i et css-ark:

td, th {
   font-family: tahoma, sans-serif;
   font-size: 12pt;
}

Nu gælder reglerne for alle td- og th-elementer på siden. Hvis det
kun nogle tabeller det skal gælde for, kan du bruge følgende
syntaks:

table.speciel td, table.speciel th{
   font-family: tahoma, sans-serif;
   font-size: 12pt;
}

Det vil fange td'er og th'er inde i en table med klassen speciel.
Altså

Hvis du stadig ikke kan få det til at virke, så prøv at give et
link til din side. Så er det lettere at hjælpe.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse

Dato : 29-08-03 12:33

Hejsa, det virker nu! Tak

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-08-03 12:56

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Det ser rigtigt nok ud - men der er sikkert bøvl med nedarvningen.
>Prøv at sætte det i et css-ark:

Gør det?

Så kig lige en gang til.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-08-03 13:38

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Gør det?

Ja, uden briller ;)

> Så kig lige en gang til.

Jeg kan godt se fejlen nu (semikolon i stedet for kolon efter font-
size).
--
Jens Gyldenkærne Clausen