Q:periodisk ingen boot
Fra : Rune

Dato : 29-08-03 20:07

Hej allesammen.

Jeg har fået til opgave at skulle "reparere" en computer...
Problemet er at den periodisk ikke vil starte op.
9 ud af 10 gange starter den fint op, men engang imellem er det ligesom om
den hænger.
Der kommer ingen beep, men der er strøm på/lys i power led.

Det er et Matsonic ATX Athlon/duron Via KM266 chipsæt
Athlon XP Tbred 1700+
256 MB DDR 2100
Maxtor disk 40 GB

Altså ikke den vilde maskine, men nok til hende...

Ram er testet med Memtest86: 0 fejl
Disken testet med Powermax, skulle være i orden.

OS: Win XP Pro, 100% opdateret
Norton 2003 Antivirus.

Nogen forslag??

Rune

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 29-08-03 20:15

> [...]
> den hænger.
> Der kommer ingen beep, men der er strøm på/lys i power led.

hmm præcis lige som min, jeg mistænker lidt min strømforsyning for at være
synderen, da jeg syntes problemet bliver mere udtalt jo hurtigere cpu'en
kører.

pt kører den 1700 mhz og der er den rimelig nemt at starte op, kræver ikke
andet end højest 2 forsøg, men kører den 2200 mhz så kan det godt tage 10-15
forsøg.

Men ved ikke om det kan være psu der er for svag, mener godtnok også kun min
er på 250 watt

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Rune

Dato : 29-08-03 20:25

"Kim Lehmann Poulsen" <KLP@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører.
> Men ved ikke om det kan være psu der er for svag, mener godtnok også kun

Jeg tror ikke at det er problemet, det er en 300W, og den er 2 mdr
gammel....

Rune

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-03 23:09

Rune wrote:

> Jeg tror ikke at det er problemet, det er en 300W, og den er 2 mdr
> gammel....

Hvilket mærke?
Hvis det er en billig lav-kvali, så kan det godt være den har opgivet
ånden allerede.

Fra : Rune

Dato : 29-08-03 23:22

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion®gmx·net> skrev i en meddelelse
> Hvilket mærke?
> Hvis det er en billig lav-kvali, så kan det godt være den har opgivet
> ånden allerede.

Den hedder Task International.
TÜV- godkendt og ISO 9002 certificeret.
Den medfølger i kabinettet til midtdatas X-treme serie...

Rune

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-03 13:37

Rune wrote:

> Den hedder Task International.

Det navn har jeg _aldrig_ hørt før, og jeg har ellers set mange mærker.
Den er så tæt på en no-name PSU som den kan være.
Se om du kan låne en anden til at prøve med.

> TÜV- godkendt og ISO 9002 certificeret.

Ja, når/hvis den virker så overholder den sikkert de regler.

> Den medfølger i kabinettet til midtdatas X-treme serie...

Færdigbyggede ikke-internationale-mærkevare PC'ere er indeholder tit &
ofte lav-kvali hardware.

Dermed ikke sagt, at anerkendte internationale mærkevare-PC'ere ikke
også kan indeholde lav-kvali hardware.

Fra : Jan Jensen

Dato : 30-08-03 15:38

Hej,

Hvad med kontakten, som skal trigge bundkortet?
Prøv evt. at kortslutte de 2 ben med en skruetrækker, eller sæt reset
kontakten/stikket til istedet.

Venlig hilsen Jan Jensen