Temperatur
Fra : McD

Dato : 29-08-03 18:40

Gohejsa alle.
Jeg har for sjovs skyld installeret programmet MotherboardMonitor 5, og
ville holde øje med temperaturen på min processor. Det går da også fint, men
hvad SKAL den være??? Ellere rettere, hvad anbefales det at sætte alarmen
til der er i MM5? Motherboardet er et ECS K7SOM+ med en AMD XP2200
processor. Lige NU siger SiSoft Sandra 2003 dette:
Temperature Sensor(s)

Board Temperature : 35.0°C / 95.0°F

CPU Temperature : 50.0°C / 122.0°F

Power / Aux Temperature : 47.0°C / 116.6°F

Hvilken af temperatureren er det vigtigst et holde øje med/sætte alarm på,
og ved hvad temperatur??

Lidt underligt er det at jeg lige har flyttet computeren, og da jeg bootede
op kom alarmen for 70 grader, men sensoren viser kun 50??? Nogen forslag
eller links til hvor jeg kan læse lidt mere om emnet??

På forhånd tak

Benny

Fra : Søren Andersen

Dato : 30-08-03 10:37

> [...]
> op kom alarmen for 70 grader, men sensoren viser kun 50??? Nogen forslag
> eller links til hvor jeg kan læse lidt mere om emnet??

CPU'en helt klart. Du burde sætte alarmen til ca. 75 grader.
Ang fejlagtige / forskellige udlæsninger i forskellige programmer har jeg
samme problem.
Det kan svinge med op til 15 hvad de forskellige programmer siger.

mvh.
Søren Andersen