Flash af BIOS vha EEPROM programmer
Fra : bizKid

Dato : 29-08-03 17:30

hej ng
jeg er kommet i den frygteige pine at jeg har lagt et tilsyneladende
corrupt image ned på min bios-chip. Surt show. Nu vil pcen ikke boote,
ikke så meget som et lille bip kommer der fra højtaleren og floppy
drevet reagerer heller ikke.
Jeg har adgang til en EEPROM brænder/flasher men jeg ved ikke om jeg
bare kan downloade en ny bios fra abits hp og så smide det ind på
chippen? Det er noget med at der findes en bootblok og en systemblok på
sådan en bioschip? jeg går ud fra at bootblokken skal ligge et bestemt
sted men hvor? og er bootblokken som regel med i et bios image fra
producenten?
Bundkortet er et Abit KT7a, chippen hedder Amic A290021T-70 0046T B7B0C
og biosen er en AWARD.

Håber der sidder nogle kloge hoveder derude, der brænder inde med en
masse viden :0)

mvh Nicki
mailto:nicar@bigfoot.com

ps. jeg har prøvet at resette CMOS

Fra : bizKid

Dato : 29-08-03 18:01

bizKid wrote:

> hej ng
> [snip - Me whining]
> Bundkortet er et Abit KT7a, chippen hedder Amic A290021T-70 0046T B7B0C
> og biosen er en AWARD.
>
> mvh Nicki
> mailto:nicar@bigfoot.com

jeg fandt et datablad på chippen her
http://www.amictechnology.com/pdf/A290021.pdf hvis det er til nogen hjælp

mvh Nicki

Fra : bizKid

Dato : 30-08-03 16:26

bizKid wrote:
> hej ng
>[snip - blah blah]

Never mind, har fundet ud af det selv....

mvh Nicki

Fra : Finn og Angela

Dato : 31-08-03 21:39

"bizKid" <brugesikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Never mind, har fundet ud af det selv....
>
> mvh Nicki

Tør man spørge hvordan?

Hilsen Finn