Forsikring af båd... hvad skal man
Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-08-03 07:41

Hvad har egentlig betydning for forsikringspræmien på en båd?
Alder og køn (altså på ejer , motor, placering eller den slags?

Hvis man f.eks. er 24-25 år og overvejer at købe en Shetland 570 med en
50-60HK motor skal jeg så regne med at forsikringen er lige så sindssyg
som ved bil/MC?

Jeg har læst "Forsikring" tråden igennem, men da båd-ideen stadig er på
undersøgelses-stadiet vil det være rart med et par tommelfingerregler
eller lignende, så det er nemmere at pejle sig ind på hvilken
type/størrelse båd jeg overhovedet har råd til.

/Robert

Fra : Spiff

Dato : 26-08-03 08:05

Hejsa

Priser på forsikringen af sådan en båd ved jeg intet om, jeg kan kun
opfordre dig til at checke hos flere forsikringsselskaber.
Det vil dog hjæpe dig hvis du kan fremvise et duelighedsbevis eller som
minimum et speedbådskørekort, Et af disse beviser er i øvrigt et lovkrav for
hurtige motorbåde. Så har du ikke det så kan du bruge den søde ventetid til
at få sådan et

MVH
Jesper

Fra : Hans Jakobsen

Dato : 26-08-03 18:21

Gælder duelighedsbevis også som speedbådskørekort?

Jeg har selv duelighedsbevis, men har ikke kunnet finde info nogen steder om
det giver ret til at føre speedbåd. Jeg fandt dog kravene til
speedbådsbeviset på www.fritidssejler.dk og her skal man kunne nogle ting
med håndtering af en speedbåd som ikke indgår i duelighedskurset.

mvh
Hans Jakobsen

Fra : Klaus

Dato : 26-08-03 20:45

"Hans Jakobsen" <stars@juice.dk> skrev i en meddelelse
> Gælder duelighedsbevis også som speedbådskørekort?

Ja.
Klaus

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 28-08-03 09:31

Ja,

Hvis du har både den praktiske og den teoretiske del.
/HHA