om kamring af riffel
Fra : martin

Dato : 25-08-03 23:15

Hej er der nogen som har kendskab til om man kan omkamre sin egen riffel
hvis man køber rivallerne der til???
Kræver det en dreje bærk eller kan man gøre det i hånden?

Martin

Fra : Claus Espeholt

Dato : 26-08-03 13:42

Hej
Jeg har lige fået "omkamret" en riffel og det krævede ikke nogen drejebænk.
Men det bedste og billigste er at bruge en bøssemager. Du skal også tænke på
"headspace" ved låsen.
MvH
Claus

Fra : J Nielsen

Dato : 26-08-03 17:07

On Tue, 26 Aug 2003 00:15:17 +0200, "martin" <martin_lynge@mail.tele.dk>
wrote:

>Hej er der nogen som har kendskab til om man kan omkamre sin egen riffel
>hvis man køber rivallerne der til???
>Kræver det en dreje bærk eller kan man gøre det i hånden?

Jeg vil ikke anbefale at man forsøger sig som bøssemager, når det drejer
sig om en omkamring. For det første kan det ikke betale sig (en rival koster
mere end en omkamring hos en bøssemager) for det andet kan man komme
grueligt galt af sted, hvis ikke man ved hvad man har med at gøre.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen