Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Guldsmed
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 27-08-03 20:08

Hejsa!

Fik et par gode skud (synes jeg) af en guldsmed forleden, har du lyst så kig
her ---> http://bo.yaboo.dk/guldsmed/

Hilsen Bo

Galleri: http://www.visuelweb.dk/galleri.htm

Fra : Peter Kjær

Dato : 27-08-03 20:28

> Fik et par gode skud (synes jeg) af en guldsmed forleden, har du lyst så
kig
> her ---> http://bo.yaboo.dk/guldsmed/

Hej Bo,

Meget flotte, man bliver jo helt midsundelig.

Tak for kikket.

--
Ses,
Peter

Fra : Bested

Dato : 27-08-03 20:51

Imponerende så skarpe de er!

Men så må du jo også lige fortælle hvordan du gør. Bruger du zoom for at
komme så tæt på? slår du den ihjel og så fotografere den? :) går du
simpelthen helt tæt på med kameraet?

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 27-08-03 21:12

> Men så må du jo også lige fortælle hvordan du gør. Bruger du zoom for at
> komme så tæt på? slår du den ihjel og så fotografere den? :) går du
> simpelthen helt tæt på med kameraet?

Jeg havde fri i tirsdags og da vejret var fint smuttede jeg ned til Salten
Langsø (Midtjylland) i håb om at der var nogle guldsmede. På en eng tæt ved
søen var der flere og da en af dem satte sig på noget tørt krat tæt ved var
det jo "bare" at skyde løs. Jeg havde min nærlinse på (Hoya1x+2x+4x),
zoomede helt ind og brugte f/8 flash trick - se evt.
http://www.botzilla.com/photo/g1faq.html#f8 - jeg nåede at tage 12 billeder
inden den forsvandt - hvoraf kun 3 var ok.

EXIF DATA:
File: CRW_6747.CRW
File size: 2751KB
Image Serial Number: 167-6747
Camera Model: Canon PowerShot G2
Firmware: Firmware Version 1.10
Date/Time: 2003:08:25 14:40:36
Shutter speed: 1/250 sec
Aperture: 8,0
Exposure mode: Tv
Flash: Built-in
Flash EF guide number: 5,09
Metering mode: Evaluative
Drive mode: Single frame shooting
ISO: 50
Lens: 7,0 to 21,0 mm
Focal length: 21,0mm
Subject distance: 0,91 m
Macro focus: On
AF mode: Continuous AF
Focus point: [Center]
Image size: 2272 x 1704
Image quality: Raw
White balance: Auto
Saturation: Normal
Sharpness: Normal
Contrast: Normal

Fra : Jensb

Dato : 27-08-03 22:27

> [...]
> Hejsa!
>
> Fik et par gode skud (synes jeg) af en guldsmed forleden, har du lyst så

De er rigtig flotte. Knivskarpe og rigtig dejlige farver. Og så kan jeg godt
lide den slørede baggrund.

Jens

Fra : lars bo

Dato : 28-08-03 11:25

Hej Bo
Virkeligt smukke billeder, tillykke med dem.
--
hilsen
lars bo

PS.: Når du får tid, så kommenter andres billeder!

Fra : Christian Vandsø

Dato : 28-08-03 08:49

On Wed, 27 Aug 2003 21:07:43 +0200, "Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote:

>Fik et par gode skud (synes jeg) af en guldsmed forleden, har du lyst så kig
>her ---> http://bo.yaboo.dk/guldsmed/

Heh - gad vide om det er den samme som jeg fik:
http://broothal.broothal.dk/diverse/Insects/dragon-fly2.jpg

/Christian

Fra : Bente Feldballe

Dato : 28-08-03 11:08

"Christian Vandsø" <christian@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Heh - gad vide om det er den samme som jeg fik:
> http://broothal.broothal.dk/diverse/Insects/dragon-fly2.jpg

Hej Christian,

Nej, det er ikke den samme, for din har pels . Bos er vistnok en stor
hedelibelhun, hvad din er, ved jeg ikke.

For øvrigt nogle flotte vandnymfer, du har!

Venlig hilsen

Bente Feldballe

Fra : rAnders

Dato : 28-08-03 11:25

Det er skarpe og gode motiver, meen jeg synes de mangler noget farve. De ser
matte og flade ud.
Måske fordi du har brugt blitz. Hvorfor bruge blitz ved højlys dag ?

rAnders.

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 28-08-03 16:43

> Det er skarpe og gode motiver, meen jeg synes de mangler noget farve. De
ser
> matte og flade ud.
> Måske fordi du har brugt blitz. Hvorfor bruge blitz ved højlys dag ?

Takker for Jeres kommentarer, - vedr. blitzen - det var faktisk heler ikke
meningen, men jeg var lige kommet fra en mørk skovtykning hvor jeg havde
brugt blitzen og da jeg kom ud på engen og så denne guldsmed, glemte jeg
helt opsætningen og skød løs både med og unden blitz.

Men du har ret m.h.t. farverne, de er lidt "flade", ved nu ikke rigtig om
det skyldes blitzen (det midterste billede er uden blitz) - men jeg er nu
ret tilfreds - de er skarpe og det var det jeg arbejdede på.

Hilsen Bo

Fra : Klaus Madsen

Dato : 28-08-03 21:58

"> Måske fordi du har brugt blitz. Hvorfor bruge blitz ved højlys dag ?

Fordi du så kan bruge en mindre blænde for at opnå en større dybdeskarphed.

Prøv f.eks. at se her:
http://www.foto-basen.dk/?page=16&category=3&id=130&photopage=5

Mvh. Klaus

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 29-08-03 06:41

> "> Måske fordi du har brugt blitz. Hvorfor bruge blitz ved højlys dag ?
> >
> Fordi du så kan bruge en mindre blænde for at opnå en større
dybdeskarphed.

Det er rigtig, men lige den dag var der masser af lys så det havde vist ikke
været nødvendig. Men ellers er det for at opnå en ordentlig dybdeskarphed.
Og med f/8 flash tricket bliver billedet taget ved 1/250 sek og ikke ved det
normale 1/60 sek (f.eks http://bo.yaboo.dk/bi.htm)

Hilsen Bo