Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 400 varmt?
Fra : Morten

Dato : 26-08-03 19:43

Hej.
Har for 3uger siden købt et Ixus 400. Efterbrug i ca 10-20minutter bliver
det varmt i den sidde ved flashkort. Det under mig lidt at det bliver så
varmt(25-30grader) da jeg har købt det fordi jeg skal til færøerne i uge 39
og jeg er bange for der bliver dannet kondens på siden af det.

Hilsen Morten Eghøj
amatøren ud over alle grænser med digital foto(bare i det hele taget foto)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-08-03 19:52

"Morten" <morten-fjerne-dette@fagerholt.net> wrote in message
> [...]
39
> og jeg er bange for der bliver dannet kondens på siden af det.

En overflade, der er varmere end omgivelserne kan ikke frembringe kondens.

Bo //

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-08-03 19:57

On Tue, 26 Aug 2003 20:51:48 +0200, "Bo Bjerre"
<post@sidebanen.dk> wrote:

>"Morten" <morten-fjerne-dette@fagerholt.net> wrote in message
>39
>
>En overflade, der er varmere end omgivelserne kan ikke frembringe kondens.
>
>Bo //

Bliver det ikke som et vindue, varmt inde - koldt ude.
mvh Ebbe

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-08-03 20:58

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote in message

kondens.

Dugpunktet er den temperatur luften skal AFKØLES til for at der kommer
kondens. Du har aldrig set kondens på ydersiden af en kop kaffe, som er
varmere en den omgivende luft. Men der ses ofte kondens på en flaske
(øl/vand) der er koldere end luften.

Varme i kameraet er ikke unormalt. Det har jo et vist strømforbrug, og det
bliver til varme, næsten alt sammen. Hvis man har megen trafik til/fra flask
kortet bliver det håndvarmt.

Bo //

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-08-03 21:57

On Tue, 26 Aug 2003 21:58:12 +0200, "Bo Bjerre"
<post@sidebanen.dk> wrote:

> [...]
>bliver til varme, næsten alt sammen. Hvis man har megen trafik til/fra flask

Du har dæ le me ret, det er besværligt at tænke sig om
mvh Ebbe

Fra : Fischer

Dato : 28-08-03 19:49

> [...]
39
> og jeg er bange for der bliver dannet kondens på siden af det.

---------
Jeg har selv et IXUS 400, og jeg kan huske at da jeg læst brugsanvisningen
stod der på en af de aller første sider at kameraet blev varmt, så det
er der ikke noget galt i.
Med hensyn til kondensen er det vist et punkt andre ved mere om.

M.v.h. Anders Fischer

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 28-08-03 23:58

"Morten" <morten-fjerne-dette@fagerholt.net> skrev i en meddelelse
> [...]
39
> og jeg er bange for der bliver dannet kondens på siden af det.

Som en lille opfølgning til de andre svar, så skal huske at når du har været
ude i kulden og kommer indendørs så kan der dannes kondens. Dette kan som
tidligere beskrevet i gruppen undgåes ved at putte kameraet i en
tætsluttende plakstikpose inden du går ind og herefter vente med at pakke
kameraet ud indtil det har fået stuetemperatur.