Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
skanne negativer?
Fra : Jeppe Møller

Dato : 26-08-03 15:00

Kan jeg skanne negativer ind på min skanner?
Hvordan får jeg det bedste resultat ud af det- udover en høj opløsning?

vh
/JeppeM

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-08-03 15:25

hvad er det for en scanner du har ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jeppe Møller

Dato : 26-08-03 16:24

> hvad er det for en scanner du har ?

Det er en ældre men ellers ganske ordninær flatbed. Artec AS6E

/JeppeM

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-08-03 16:43

> Det er en ældre men ellers ganske ordninær flatbed. Artec AS6E

Den kan man ikke bruge til negativer, fordi den ikke lyser IGENNEM filmen.
Men hvis det ikke er meget, du skal have scannet, kan du kontakte mig
direkte. Jeg har en filmscanner, der kan "det hele"

Bo //

Fra : Jeppe Møller

Dato : 26-08-03 17:41

> Den kan man ikke bruge til negativer, fordi den ikke lyser IGENNEM filmen.
> Men hvis det ikke er meget, du skal have scannet, kan du kontakte mig
> direkte. Jeg har en filmscanner, der kan "det hele"

Hvad sztår sådan en filmscanner i?
Jeg skal snart ud og ahve ny printer og er på udkig efter en kombineret
scan/print/kopi - er der nogle af de modeller der også er filmscan i- eller
er det noget helt andet?

/JeppeM

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-08-03 19:56

> [...]
> Jeg skal snart ud og ahve ny printer og er på udkig efter en kombineret
> scan/print/kopi - er der nogle af de modeller der også er filmscan i-

Prisen på scanneren afhænger af hvilke krav du stiller til den. Jeg har en
Nikon CoolScan 4000, som hører til en den mere prof'e ende af skalaen. Jeg
har ikke nogen anelse om hvad kombiscannere kan og hvad de koster.

Bo //

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-08-03 20:50

Hej

Jeg har selv købt en CanoScan D1250 U2F, som er en flatbed scanner, som også
kan scanne negativer, og jeg må sige, at det IKKE er imponerende når den
scanner negativer og dias, derfor har jeg nu valgt at købe en Microtek
Filmscan 2700 til 2250 kr, jeg regner med at modtage den i morgen, så kan i
se forskellen på de to scannere...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jeppe Møller

Dato : 27-08-03 08:49

> [...]
> scanner negativer og dias, derfor har jeg nu valgt at købe en Microtek
> Filmscan 2700 til 2250 kr, jeg regner med at modtage den i morgen, så kan
Det ser jeg frem til.
Tak for hjælpen, det lyder til at jeg ikke kan scanne negativer ind -
desværre.
vh
/JeppeM