Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
God fotoprinter: max 1600 til sort/hvid fo~
Fra : spix

Dato : 26-08-03 10:13

Jeg søger hjælp til køb at en god fotoprinter, som primært skal bruges
print af sort/hvid foto's i A4 med mellemtoner.

Har øje på CANON I850, som lyder lovende - prisen er OK.

Jeg har en del finkornede negativer liggende, som skal gennem en
diasscanner f.eks. Canon US4000.

På forhånd tak.

Fra : Ivan

Dato : 26-08-03 12:48

Du kan ikke forvente at få gode resultater i s/h med en almindelig
inkjet-fotoprinter. Jeg har selv forsøgt, og det går efter en rum tids kamp
ok til det ene billede i ny og næ, men du vil ikke blive glad hvis s/h i
samme kvalitet som fra en god fotoforretning er målet.
Du kan dog købe specielle 4-tone monokrome blækpatroner til en standart
inkjet (jeg har epson 890, men langsom og dyr i drift er nøgleord.
Kvaliteten er imidlertid god). Et link:
http://www.lyson.com
under quad black. Jeg tror det er den billigste løsning i god kvalitet.
Mvh Ivan

Fra : spix

Dato : 26-08-03 18:26

"Ivan" <Ihatespam@replytogroup.com> wrote in

> [...]
> kvalitet. Mvh Ivan
>

> Tak for svaret - det var næsten, hvad jeg regnede med.

Jeg kunne forestille mig, at sh-kvaliteten/gråtonerne kunne forbedres med
ved f.eks. svag sepia tone? bedre end 600 x 600

Tager jeg fejl?