Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
G3 test
Fra : V. Bentsen

Dato : 25-08-03 20:23

Er der nogle der kender et dig.kamera i samme klasse ( jeg tænker ikke
på prisklasse) med ligeså gode eller bedre anbefalinger, som dem der er
nævnt i nedenstående link?
http://www.akamera.no/tester/canon_powershot_g3/index3.html

mvh
V.Bentsen

Fra : V. Bentsen

Dato : 27-08-03 20:31

V. Bentsen <vbentsen@mail.tele.dk> wrote:

> Er der nogle der kender et dig.kamera i samme klasse ( jeg tænker ikke
> på prisklasse) med ligeså gode eller bedre anbefalinger, som dem der er
> [...]

Så har jeg et tillægsspørgsmål. Er der nogle der har erfaring med
"mekaniske" fejl på G3 ? F.eks. den udfoldelige skærm ell. andet.

mvh
V.Bentsen

Fra : H.Kragelund

Dato : 27-08-03 20:59

> Så har jeg et tillægsspørgsmål. Er der nogle der har erfaring med
> "mekaniske" fejl på G3 ? F.eks. den udfoldelige skærm ell. andet.
Jeg har haft mit G3 i 2 måneder nu og jeg har ingen problemer!
Jeg har det med på arbejde hver dag (service montør), det har været en tur i
Marokko, Spanien og Letland. De 2 første ferie, den sidste arbejde. Jeg har
taget ca. 2300 billeder, de eneste problemer jeg har haft, har været
fotografens evner.

Den tager nogle geniale billeder og er lynhurtig, ihvertfald i forhold til
det medion 9725 jeg havde før!

mvh
henrik

Fra : JH

Dato : 28-08-03 10:20

H.Kragelund wrote:
> Jeg har taget ca. 2300 billeder, de eneste problemer jeg har
> haft, har været fotografens evner.

LOL.
Mærkeligt - mit Canon Powershot S45 har samme "fejl".
Gad vide om det er et generelt problem med Canon-kameraer?

JH

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-03 10:46

JH <JH@no.spam> wrote:

> LOL.
> Mærkeligt - mit Canon Powershot S45 har samme "fejl".
> Gad vide om det er et generelt problem med Canon-kameraer?

At de købes af talentløse fjolser? Det minder mig om en mærkat, man
engang kunne købe til bilen. Der stod noget i stil med: "Konstrueret af
eksperter, bygget af robotter, kørt af en idiot".

Jeg har i øvrigt også et S45, så jeg har det samme problem
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : JH

Dato : 28-08-03 11:33

Henrik Münster wrote:

> At de købes af talentløse fjolser? Det minder mig om en mærkat, man
> engang kunne købe til bilen. Der stod noget i stil med: "Konstrueret
> af eksperter, bygget af robotter, kørt af en idiot".

Du har nok ret - men øvelse gør forhåbentlig mester.

> Jeg har i øvrigt også et S45, så jeg har det samme problem

Det kan du bare se, der *er* noget med de Canon kameraer
Men jeg er nu meget gald for mit S45 alligevel.

JH

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-03 19:27

JH <JH@no.spam> wrote:

> Henrik Münster wrote:
> >
> Du har nok ret - men øvelse gør forhåbentlig mester.

Det jeg er utilfreds med, har nok hverken noget med digitalt, Canon
eller S45 at gøre. Det er mere moderne kameraer generelt. Alle kompakte
kameraer i dag er ovenud automatiske med autofokus etc. Den er altid
langsom og tager nogle gange fejl. Jeg har taget nogle enormt gode
billeder, hvor motivet er helt rigtigt - billederne er bare uskarpe.
Kameraets autofokus har fanget en forkert del af motivet. Jeg ved godt,
at man kan se det på lcd-skærmen, men det er der bare ikke altid tid
til. I sådanne tilfælde savner jeg mit gamle Minox 35GT. Der stillede
man skarpt efter skøn og en god dybdeskarphedstabel. Og så var der
blændeforvalg. Man vidste sådan omtrent, hvilke motiver man var efter og
hvordan lyset var nu og her. Når der så dukkede et godt motiv op, var
det bare at trykke på knappen. Nu er det klik-bzz indstille justere
knase brage inde i kameraet i halve og hele sekunder, før billedet
bliver taget. Og så gætter autofokus nogle gange forkert, eller billedet
bliver sløret, fordi kameraet vælger lang lukkertid og lille blænder.

> Det kan du bare se, der *er* noget med de Canon kameraer
> Men jeg er nu meget gald for mit S45 alligevel.

"Gald" er den jyske udtale af gal. Men du mener vel "glad". Jeg er
såmænd også glad for mit. Til gengæld for misserne, kan man straks se,
om billedet bliver godt. Ellers tager man bare et til. Jeg har vænnet
mig til næsten altid at tage et par stykker, når jeg tager billeder af
folk.
--
Henrik Münster
Esbjerg