Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Compact Flash PQI F1
Fra : MA

Dato : 24-08-03 22:59

Compact Flash PQI F1 har ifølge egne oplysninger
http://www.pqi.com.tw/eng/ourproduct/f1.htm en transfer rate på 40x (1x =
150 KB/s), dvs 6,0 MB/s, mens read speed = læsehastighed er 6,6 MB/s og
skrivehastighed er 5,1 MB/s. M.a.o. skulle PQI F1 have højeste transfer- og
skrivehastighed af alle Compact Flash kort, og en skrivehastighed der er
næsten dobbelt så stor som det nyeste Kingston CompactFlash Elite Pro der
har en skrivehastsighed på 3,2 MB/s jf.
http://www.kingston.com/products/MKF_456ElitePro.pdf. Er det korrekt?

Fra : Peter S.

Dato : 25-08-03 00:28

www.trandscendusa.com

Her finder du et 45x CF kort, info er nemmest at finde under "press
release".

Fra : Peter S.

Dato : 25-08-03 18:26

Jeg har iøvrigt lige købt et PQI Formel 1 40x 512 mb CF kort, det glæder jeg
mig til at få afprøvet. Der var desværre problemer med levering af et 512 mb
Transcend. Ifølge sælgeren er 512 mb CF kort svære at skaffe, da
produktionen af chips'ene er sat ned. Sikkert for at holde priserne oppe :)

Fra : Henrik

Dato : 25-08-03 19:10

On 25/08/03 19:26, in article 3f4a4618$0$6817$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
"Peter S." <ps_dk@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Transcend. Ifølge sælgeren er 512 mb CF kort svære at skaffe, da
> produktionen af chips'ene er sat ned. Sikkert for at holde priserne oppe :)

Jeg har selv lige købt PQI F1 40X Speed på 1 Gb.

Det er hurtigt, endda meget hurtigt i forhold til Sandisk Ultra og PQI HI
Speed. Jeg er meget tilfreds.

Specielt når man tager billederne i Raw eller Tiff. Så kommer kortet til sin
ret.

Henrik

Fra : Thore Sorensen

Dato : 27-08-03 09:37

On Mon, 25 Aug 2003 20:09:34 +0200, Henrik <henrik@rayban.dk> wrote:

>Jeg har selv lige købt PQI F1 40X Speed på 1 Gb.
>
>Det er hurtigt, endda meget hurtigt i forhold til Sandisk Ultra og PQI HI
>Speed. Jeg er meget tilfreds.

Har lige set dette, men kan ikke finde test af det...
Nogen der kender noget til det? Producentens hjemmeside er jo ikke så
uvildig...:) Jeg kan få det til en rimelig attraktiv pris...:)

"Ritek leverer 52x Compact Flash kort, de fleste konkurrenter kan klare
8x-20x. Ritek har et strømforbrug på kun 30 mA, de fleste konkurrenter
ligger på ca. 70 mA. Kritiske forskelle og afgørende
fordele der taler for Ritek."

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Thore Sorensen

Dato : 27-08-03 09:46

On Wed, 27 Aug 2003 10:37:03 +0200, Thore Sorensen <dinotec@pc.dk>
wrote:

> [...]
>8x-20x. Ritek har et strømforbrug på kun 30 mA, de fleste konkurrenter
>ligger på ca. 70 mA. Kritiske forskelle og afgørende

Ser lige for lidt siden, at det faktisk er de kort, hvorpå der står
"RiData"...Dem har jeg et par stykker af i forvejen, så medmindre NG'ens
"jury" :) fraråder det, står jeg nok på sådan et par stykker...:)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-08-03 16:43

"Thore Sorensen" <dinotec@pc.dk> wrote in message

> Ser lige for lidt siden, at det faktisk er de kort, hvorpå der står
> "RiData"...Dem har jeg et par stykker af i forvejen, så medmindre NG'ens
> "jury" :) fraråder det, står jeg nok på sådan et par stykker...:)

Jeg har 2 stk. 128 Mb RiData kort og de virker fint, men jeg har ikke noget
at sammenligne hastighed med. Jeg købte dem i sin tid fordi, at det var dem,
der var blandt de hurtigste i en test jeg læste, som jeg kunne finde i en
dansk netbutik. Jeg mener dog ikke at mine er så hurtige, som der bliver
nævt. Tror at de hurtige kom efter at jeg havde købt.

mvh Frank