Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af canon S50 eller G5
Fra : BeFi

Dato : 24-08-03 20:23

Hej
jeg er på vej til at købe mit første digitale kamera.
Jeg overvejer Canon S50 eller G5. jeg har læst diverse datablade, men har
også brug for almindelige ord om disse kamerare. Er der nogen der har
erfaringer og hvad er de største forskelle mellem apparaterne.
Takker for hjælpen
Finn

Fra : ThomasM

Dato : 25-08-03 08:15

"BeFi" <befi@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> også brug for almindelige ord om disse kamerare. Er der nogen der har
> erfaringer og hvad er de største forskelle mellem apparaterne.

Umiddelbart er de tre største forskelle at G5 har dreje- og vipbart (?!)
display samt at det er noget større end S50. Desuden kan man via en adapter
montere forsatslinser (tele/vidvinkel osv.) og filtre på G5.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-03 09:06

ThomasM <maarlundREMOVE@mail.dkTHIS> wrote:

> Umiddelbart er de tre største forskelle at G5 har dreje- og vipbart (?!)
> display samt at det er noget større end S50. Desuden kan man via en
> adapter montere forsatslinser (tele/vidvinkel osv.) og filtre på G5.

Optikken i G5 skulle også være mere skarpttegnende, den er mere
lysstærk, og den har mere zoom. Men er du sikker på det der med tele- og
vidvinkelforsats?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : ThomasM

Dato : 25-08-03 10:48

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote in message

> Optikken i G5 skulle også være mere skarpttegnende, den er mere
> lysstærk, og den har mere zoom. Men er du sikker på det der med tele- og
> vidvinkelforsats?

Med mindre de har ændret designet fra G3 så ja.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-03 21:49

ThomasM <maarlundREMOVE@mail.dkTHIS> wrote:

> "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote in message

> Med mindre de har ændret designet fra G3 så ja.

Du har ret. Jeg har ikke sat mig så meget ind i G-modellerne, da de er
for klodsede til mig.
<http://www.powershot.com/powershot2/g5/accessory.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : H.Kragelund

Dato : 25-08-03 09:10

> Jeg overvejer Canon S50 eller G5. jeg har læst diverse datablade, men har
> også brug for almindelige ord om disse kamerare. Er der nogen der har
> erfaringer og hvad er de største forskelle mellem apparaterne.

Optikken på G5 er mere lysfølsom hvilket er en fordel og en lidt kraftigere
zoom.
På G5 kan du også bruge en ekstern flash og konvertere linsen, hvilket kan
blive en fordel hvis man, får lyst til "mere".

S50 er mindre, men jeg synes bare ikke den er lille nok til at det gør
forskellen.

Der udover kan jeg sige at der er en lille fjernbetjener med G5, som jeg
selv har haft meget sjov med + det det fleksible LCD display!

mvh
henrik