Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon D10
Fra : Peter SH

Dato : 24-08-03 18:59

Jeg har en Sony DSC 717 og overvejer at købe en D10 er der nogen der kan
anbefale en sådan, og kan vise et par foto fra den ?

Mvh Peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-08-03 19:06

"Peter SH" <sappe@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Sony DSC 717 og overvejer at købe en D10 er der nogen der kan
> anbefale en sådan, og kan vise et par foto fra den ?

Der er m. garanti masser på dpreview og på luminous landscape

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 24-08-03 19:35

Hej Peter

prøv på denne velkendte side
http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html_kamera=Canon_EOS_10D
det er nogle geniale billeder...
jeg går også selv og leger med tanken om at købe et, da det gamle
skod-kamera af samsung er ved at være brugt op...

Med Venlig -Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : KNL DtP

Dato : 24-08-03 20:25

"Peter SH" <sappe@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en Sony DSC 717 og overvejer at købe en D10 er der nogen der kan
> anbefale en sådan, og kan vise et par foto fra den ?

Jeg har haft 10D'eren i en lille måned efterhånden, og jeg kan kun på det
varmeste anbefale den. Her er lige et par highlights:

- Super god billedkvalitet og høj opløsning (6,3 MegaPixels).

- Robust konstruktion, som kan tåle at blive brugt.

- Alle funktioner som man kender det fra SLR (lukketid, blænde, fuld auto og
total manuel).

- Fuld support af mine gamle Canon EF-objektiver.

- Utroligt lavt støjniveau. Selv på 800 ISO er der ikke noget mærkbart støj.
Kan gå helt op til 3200 ISO, hvis opgaven kræver det.

.... hvis du er på udkig efter et digitalt SLR-værktøj, som også er til at
betale, så vil jeg mene at 10D er svaret. Bemærk dog at hvis du ikke har
nogle objektiver i forvejen, så er det noget af en udskrivning at starte op.

Mht. test-billeder så kig på www.dpreview.com under Review > Canon EOS 10D.
Jeg har selv et par (dog ikke i fuld opløsning) på min hjemmeside:
www.knl-dtp.dk under Galleri > Nyheder og Galleri > Sommer.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : enrico

Dato : 25-08-03 08:43

On Sun, 24 Aug 2003 21:25:12 +0200, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>- Utroligt lavt støjniveau. Selv på 800 ISO er der ikke noget mærkbart støj.
>Kan gå helt op til 3200 ISO, hvis opgaven kræver det.

- og hurtig lagring. Du kan tage 9 billeder i rap - selv i højeste
opløsning .

Medflg. desktop software er dog mindre god. Bl.a. bør man anskaffe
Breeze Browser til RAW konvertering.

-enrico