input ønskes: overvejelser om ny kat, vi h~
Fra : Nynne

Dato : 28-08-03 21:19

Hej Gruppe!

Vores to dejlige damer, Ronja og Rikke, er over to år nu - og vi er stødt på
den sødeste, efterladte sommermis - smuk rød hankat på omkring 6 mdr.

Vi overvejer at tage ham til os, ormekur, øretatoo, kastration osv. er en
selvfølge snart. Damerne er søstre, og således vant til hinanden - men
hvordan er odd'sene ved at tage den lille fyr ind, og hvilken taktik kan
anbefales?

Alle forslag modtages med pote- og kyshånd

mvh Nynne og Michael

This mail and any attachments originate from a system scanned by the
latest available version of Norton anti-virus

Fra : Louise Hansen

Dato : 28-08-03 23:48

> [...]
> anbefales?
>
> Alle forslag modtages med pote- og kyshånd

Hej Nynne og Michael!

Jamen allerførst vil jeg da lige sige tillykke med den lille fyr! Og
så tror jeg altså sagtens, at I kan prøve at føre de tre misser
sammen...der vil sikkert være lidt "skænderier" iblandt dem i starten,
mens de lige vænner sig til hinanden, men i løbet af et par måneder vil
de med stor sandsynlighed være de bedste venner, eller da i hvert fald
tolerere hinanden i en sådan grad, at de kan leve sammen!

Personligt har jeg rigtig gode erfaringer med at sørge for en
transportboks med et håndklæde eller tæppe, som placeres hos den nye
killing inden, den bliver hentet hjem. På den måde lærer killingen jeres
lugt at kende, og jeres lugt bliver også blandet med dens lugt, så det
virker mere trygt for den at blive flyttet, samtidig med at den lille
heller ikke vil lugte HELT fremmed for de to søstre!

Når I så kommer hjem med den lille fyr, så prøv at sætte transportkassen
ned på gulvet uden at åbne den og vent så lidt på at se, hvordan de tre
misser reagerer. Når de så har snuset lidt til hinanden gennem tremmerne
(og her kan godt forekomme lidt hvæsen og knurren uden, at det er
decideret farligt), så prøv lige så forsigtigt at lukke den lille fyr
ud, mens I hele tiden holder øje med alle tre kattes reaktion. Hold hele
tiden øje med dem, og lad dem ikke være alene sammen det første døgns
tid...så kommer det hele helt af sig selv!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Niels Peter

Dato : 29-08-03 10:48

Nynne wrote:

> [...]
> hvilken taktik kan anbefales?
>
> Alle forslag modtages med pote- og kyshånd

Odds er gode, når den nye er en killing og en han.
Hunkatte betragter sjældent hankastrater eller hankillinger som nogen
rangmæssig udfordring.
Prøv at give dem "overvåget samkvem" med det samme, og hvis det værste,
der sker, er lidt hvæsen, knurren og måske lussinger, skal det nok gå.

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Nynne

Dato : 29-08-03 15:27

Hej igen!

Mange tak for de gode svar. Rufus, som han nok kommer til at hedde, er taget
ind i mine forældres entre, og jeg henter ham på mandag - spæææændende

En mittekat mere i sikre hænder!

Miv og hilsner
Nynne

<snip>