Separationsangst ;-)
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 28-08-03 17:03

Hvor er her altså bare frygteligt tomt i lejligheden. Jeg har lige afleveret
misserne hos vores rare dyrlæge hvor de skal nyde fire dages ophold med fuld
pension og jeg saaaaavner dem allerede helt frygteligt. Det er godt nok
utroligt hvor knyttet jeg er til de dyr. Og jeg ved det bliver hårdt i aften
når de ikke skal have serveret aftensmad, ved sengetid når Gizmo ikke lige
skal nusses med, klokken fem hvor jeg mod al forventning ikke bliver vækket
af DAMP-katten Devi og i morgen tidlig når jeg ikke skal have min lille
morgensamtale med Freya på toppen af reolen *dybt suk*

Til gengæld ved jeg så at det ikke bliver helt så slemt når vi er kommet
afsted - især fordi jeg ved at misserne er et sted hvor der bliver passet
rigtigt godt på dem. Men jeg savner dem garanteret også i løbet af
weekenden - i de stille stunder.

En ting er i hvert fald helt sikker. Lige så snart jeg har fået øjne om
mandagen skal jeg ned at hente dem - de skal ikke være foruden mig og
omvendt længere end højst nødvendigt - også selvom de sikkert også godt
kunne bruge en lille ferie fra mig

Jeg var bare lige nødt til at dele mit afsavn med nogen der forstår det - og
det ved jeg at I gør.

Mvh Tina - der altid sværger aldrig mere at rejse nogen steder hen med
overnatninger igen når hun afleverer misserne i pension.

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Louise Hansen

Dato : 29-08-03 00:17

> [...]
> kunne bruge en lille ferie fra mig
>
> Jeg var bare lige nødt til at dele mit afsavn med nogen der forstår det - og

Hej Tina!

Jamen jeg forstår dig da kun alt for godt - det er frygteligt at skulle
undvære sine kære små, om det så blot drejer sig om en enkelt dag! Enten
man vil det eller ej, bliver de små pelstotter jo nærmest som ens børn,
og man elsker dem over alt på jorden (selv min kæreste er kommet i hård
konkurrence herhjemme, hvilket han ikke er begejstret for, hi hi ).
De er en aktiv del af hverdagen, og når de ikke lige er der, efterlader
de et kæmpe tomrum, så bare slet ikke rigtig kan fyldes ud af
andre/andet!
Især tror jeg, at det er hårdt, hvis man udelukkende har sine misser som
indekatte - så har man dem jo omkring sig hele tiden, og bare når jeg er
på arbejde, kan jeg ikke lade være med at spekulere på, hvad misserne
mon laver derhjemme, og om de nu har det godt alle sammen!

Men, men lad dog ikke savnet helt ødelægge din ferie - glæd dig hellere
til gensynet med de kære små, når du kommer hjem igen!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-08-03 00:35

Louise Hansen skrev i en meddelelse...

> [...]
> på arbejde, kan jeg ikke lade være med at spekulere på, hvad misserne
> mon laver derhjemme, og om de nu har det godt alle sammen!

Hørt! At jeg så også er arbejdsløs og er vant til at gå hjemme med misserne
hele dagen gør faktisk det hele værre - for så mangler de_virkelig_i
omgivelserne. Heldigvis er jeg på vej i seng nu, i morgen er det op klokken
seks, ud at købe rundstykker og så gælder det ellers om at blive skovlet i
bilen og komme afsted til færgen - så skal jeg da trods alt ikke rende rundt
herhjemme og stirre på det tomme klatretræ, det væltede Eukanuba-telt og de
ensomme madskåle

> Men, men lad dog ikke savnet helt ødelægge din ferie - glæd dig hellere
> til gensynet med de kære små, når du kommer hjem igen!

Uha det gør jeg skam også - altså glæder mig til gensynet - og det kommer
heller ikke til at ødelægge min ferie - det værste går som sagt over når vi
er på vej og jeg ikke sidder herhjemme og mugger længere.

Mvh Tina - der går i seng lige om et lille øjeblik - skal lige pakke sammen
og skrive en ekstra post herinde.

Fra : Kate

Dato : 31-08-03 21:46

Jeg har prøvet en enkelt gang at måtte "låne" mine katte ud. Jeg var
lige flyttet hertil og kendte ikke et øje. Jeg havde Johan og Sofie,
som var godt 2 år og Oliwer var bare killing, da vi blev inviteret til
jul i Kolding. Så var gode råd dyre, for hvem skulle nu passe kattene.
Det endte så med at Johan og Sofie blev kørt hjem til min daværende
veninde og Oliwer kom til at være hos dyrlægen. Jeg stolede simpelthen
ikke på at Sofie ikke ville gøre noget grimt ved Oliwer hvis jeg lod
dem blive sammen, hun kunne ikke fordrage ham. Og i de 8½ år han levede
blev de aldrig venner.
Men, nøj, hvor jeg savnede dem alle da de var blevet afleveret
Håber dine misser har haft det godt i dit fravær.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 02-09-03 13:24

Ja, så er jeg kommet hjem igen - og det er misserne også. Jeg hentede dem
mandag eftermiddag hos dyrlægen, han kunne rapportere at der ikke havde
været nogen problemer overhovedet - og at de var meget benovede over Freyas
måde at tage sin daglige dosis Anima Strath på - den slikker man da direkte
af skeen, gør man ikke?
Der blev et utroligt påstyr da det gik op for flokken at det var tid til at
komme hjem og min bror og jeg havde stort besvær med at gå med
transportkasserne med katte der væltede rundt fra den ene til den anden ende
og kastede sig mod lågen for at komme ud.
Vel hjemme igen blev alt undersøgt - heldigvis havde jeg undladt den store
oprydning som jeg havde planlagt så alt var nøjagtigt som misserne forlod
det om torsdagen. Gizmo styrede direkte mod madskålene og tømte halvanden
før han endte på køkkenbordet hvor han tømte vandskålen. Åbenbart et
strålende eksempel på at ude er godt men hjemme er bedst - og mors mad og
vand er åbenbart det bedste )
Tøserne endte i hver deres ende af stuen på de blødeste pladser de kunne
finde, men de havde jo også gnubbet pels i fire dage i et lille bur.
Det hårdeste var at en time efter jeg havde hentet dem hjem var jeg nødt til
at tage fra dem på grund af et bestyrelsesmøde - men det gjorde det så bare
endnu bedre at komme hjem.
Og gaverne jeg havde med til dem fra Sverige blev godt modtaget til
aftensmaden - det er åbenbart ikke kun svenske katte der kan nyde rigtigt
svensk husmandskost som der står på dåserne jeg har hjembragt over det store
vand.
Og så blev jeg ikke engang vækket klokken fem i morges - stik imod alt
normalt sov Devi igennem - måske der har været lidt for meget uro weekenden
over og ingen af misserne stod op før klokken ti hvor Gizmo slap en
megahårbolle. Godmorgen da

Mvh Tina (der går og krydser fingre for at vor dyrlæge kan bruge mig som
frivillig kattenusser på internatet) og Gizmo, Freya og Devi (der bare er
superglade for at være kommet hjem igen - og fejrer det ved at sove i et
væk)