Problem
Fra : Connor

Dato : 27-08-03 20:53

Hej

Vi har en kastreret norsk skovkat på 4 år. Problemet er at den kan finde på
at bide i løse ledninger. Dens foretrukne mærke er flexstykket på telefoner.
(Det har kostet 2 telefoner indtil nu.) Så nu har vi altså anskaffet en
trådløs. Men den kan også finde på at bide i strømledninger og ledninger til
pc udstyr. Er der nogen der har nogle gode råd.?

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-08-03 21:23

Vi har også haft en kat der var slem til at bide i ledninger. Det
afhjalp vi ved at smøre et tyndt lag Kamfercreme på ledningerne. Bare
lugten var nok til at holde ham væk fra ledningerne

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Dianna

Dato : 28-08-03 22:04

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har også haft en kat der var slem til at bide i ledninger. Det
> afhjalp vi ved at smøre et tyndt lag Kamfercreme på ledningerne. Bare
> lugten var nok til at holde ham væk fra ledningerne

Vores den ældste har spist en oplader til en telefon, to par ørebøffer til
et walkman, ledningernerne til et sæthøjtalerledninger... alt sammen da han
var killing, men han dog stadig laidt hang til ledninger, nu mest de tykke,
men det hjælper også meget at smøre dem ind i almindelig lotion og lidt
chilipulver.....

Dianna

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-08-03 21:33

Jeg kender ikke det tekniske ord, men man kan få "lange kasser" til at
skjule ledninger i, til ledninger der skal kunne bøjes kan man bruge hvid
haveslange.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-08-03 22:37

Nina El Falaki wrote:
> Jeg kender ikke det tekniske ord, men man kan få "lange kasser" til at
> skjule ledninger i, til ledninger der skal kunne bøjes kan man bruge hvid
> haveslange.

"Kabelbakker", "kabelskinner" etc.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : maz

Dato : 27-08-03 21:26

Connor wrote:
Men den kan også finde på at
> bide i strømledninger og ledninger til pc udstyr. Er der nogen der
> har nogle gode råd.?

Køb nogle kabelbakker/ledningsskjulere - fås i Silvan/Bauhaus og andre
større byggemarkeder - koster ikke alverden. Samtidig skjuler de
ledningerne....
Man kan både få dem son "rør", man smækker rundt om ledningerne, og som
tynde firkantede bakker, man samler rundt om ledningerne.....

Maria

Fra : Jane

Dato : 27-08-03 23:00

Connor skrev i <news:3f4d0c32$0$5191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> bide i strømledninger og ledninger til pc udstyr. Er der nogen der har
> nogle gode råd.?

Jeg har anskaffet mig en telefon af et mærke hvor man kan
skifte ledningen ud uden at skifte hele telefonen, og indtil
nu brugt cirka fem telefonledninger. Det er meget værre
med højtaler ledninger og øretelefoner til en walkman. Alle
tynde ledninger er i fare, men almindelige tykke ledninger
bare ignoreres.
Jeg har opfattelsen af at intet virker bortset fra at holde
kat og ledninger fra hinanden i størst muligt omgang.

Jane

Fra : Connor

Dato : 28-08-03 06:46

Tak for jeres svar alle sammen. Mange af vores ledninger ligger allerede i
kabelskinner, men at skulle skjule alle ledninger i huset (ikke mindst med 3
pc'er) vil blive en uoverkommelig opgave.
Vores mis har en SÅ social karakter at vi ikke kan holde ham væk fra rum med
løse ledninger. (Faktisk er det en rigtig selskabspapegøje.)
Vi prøver med kamfercreme.

Mange hilsner

Fra : Louise Hansen

Dato : 28-08-03 23:32

> [...]
> trådløs. Men den kan også finde på at bide i strømledninger og ledninger til
> pc udstyr. Er der nogen der har nogle gode råd.?

Jeg har ikke selv haft det store problemer med, at misserne gnaver i
ledningerne (til gengæld gnaver de i alt andet), men jeg så hos
opdrætteren til mit nyeste lille familiemedlem en ganske ferm og billig
løsning på et ledningeproblem: Sølvfolie/staniol viklet om alle
ledningerne til computer mv. Det giver jo i hvert fald en ret ubehagelig
fornemmelse i tænderne, hvis man kommer til at sætte dem i sådan en
omgang!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 29-08-03 08:03

hehe...det ville da tiltrække vores katte til at bide i ledninger. De
eeeelsker at gnave i sølvpapir *G*

Mvh. Louise
www.shunozahra.dk

Louise Viborg