Kattetunnel ?
Fra : Dorthe Koch

Dato : 27-08-03 04:33

Er der mon nogen, der véd, hvor man kan få en god kattetunnel ? Efter et
besøg hos flere af de lokale dyrehandlere her i det mørke vestjylland,
har jeg endnu ikke haft noget held. Én af dem vil dog kontakte "Kattens
nr. 1", for at høre om de mon har noget. Er der evt. nogen der kender
deres hjemmeside, hvis de har en ? Har forgæves søgt.

Orv ja, er der nogen der véd, om der fås noget til at smøre/sprøjte på
steder/ting, katten ikke er velkommen ved ? Jeg har en stor standerlampe
i stof, og må konstant være over Mikkel, som bruger MEGET tid på at
sidde og planlægge, hvordan den bedst kan bestiges. En dag sidder han
oppe i den - det er kun et spørgsmål om tid.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tournesol

Dato : 27-08-03 06:39

Godmorgen

> [...]
> nr. 1", for at høre om de mon har noget. Er der evt. nogen der kender
> deres hjemmeside, hvis de har en ? Har forgæves søgt.

www.likita.dk har tunler til vist 150 kr.
jeg købte en på udstilligen i tåstrup såvidt jeg har fundet ud af er det dem
fra www.katten.net som havde standen
Den gav jeg også 150 kr hvis jeg huske rrigtigt har en temlig dårlig
hukomelse

Det er genialt legetøj

katte knus Henriette.

Fra : TM

Dato : 27-08-03 08:13

"Tournesol" <bankehytten@katteyahoo.dk> wrote in message
> [...]
dem
> fra www.katten.net som havde standen
> Den gav jeg også 150 kr hvis jeg huske rrigtigt har en temlig dårlig

Hej Henriette

Likita og den anden du nævner, er ikke én, men to forskellige stande.

Líkita er KUN kradsetræer og muligvis også kattetunnler, mens den anden også
kaldet Quali-Cats har alt muligt såsom legetøj, huler, katterelaterede ting
til mennesker osv. osv.

Håber, det hjalp lidt på rundforvirringen ))

KNUS

Tina

Fra : Michael Nielsen

Dato : 27-08-03 09:40

Hej Dorthe
Der er også nogle her der har en kattetunnel. Ved godt nok ikke om de sender
til Danmark men det kan du jo lige prøve at kigge på
http://www.petsmart.com/products/product_20373.shtml
Hva, iøvrigt, hvordan går det med dine overvejelser om at anskaffe kat nr.
2?
Ja jeg har sørme ikke glemt det

Knus Linda

Fra : Dorthe Koch

Dato : 28-08-03 04:32

> 2?
> Ja jeg har sørme ikke glemt det
>
> Knus Linda
>

> Uha-da....det kalder jeg en god hukommelse....Jo, kat nr. 2 det ska' der
da til. Ville egentligt have integreret en bette ny i sommerferien, da jeg
gerne vil kunne være hjemme, når det sker. Men pga. travlhed på arbejdet,
blev sommerferien sådan lidt til en dag her og der i stedet. Så nu har jeg
besluttet mig til at vente til næste ferie (juleferien), hvor jeg har næsten
3 uger hjemme. Glæder mig vildt, og det tror jeg også Mikkel gør. Han har da
fordelen ved at være snotforkælet og er enehersker, meeen....det skærer i
hjertet, når han vandrer rundt og mjaver, fordi mor ikke gider lege mere.

Jeg har fulgt jeres lille missers ankomst i hjemmet, og det har da givet
blod på tanden. Det lyder jo til, det er gået godt. Har du mon nogle
gode råd at diske op med - noget, som du måske ikke lige selv havde
tænkt på eller vidste ?>

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-08-03 15:49

Gode råd?!? Nej egentlig ikke. Det gik jo så godt med at få dem introduseret
(stavefejl) for hinanden så der var ikke så meget at tænke på. Jo være
ekstra sød ved den gamle og lade ham få sin vilje (til en hvis grænse). Jo
og pas på Mikkel ikke æder alt killingefoderet. Teddy skal ihvertfald på kur
når hendes killingefoder render tør.
Det eneste jeg tænker på nu er at få Cheeta ned fra bordene, ned fra reoler
og ellers den almindelige opdragelse. Hun kræver faktisk en del for hjernen
tager ikke rigtig imod mors ordre. Men du skal have masser af tålmodighed
når du får lille ny, for i mit tilfælde prøver Teddy nemlig at gøre ALT det
Cheeta gør. Også alt det han ved at han ikke må.

Knus Linda
P.s Teddy fylder 3 år idag. Hurra hurra

Fra : Birgitte

Dato : 27-08-03 09:52

> [...]
> sidde og planlægge, hvordan den bedst kan bestiges. En dag sidder han
> oppe i den - det er kun et spørgsmål om tid.

Her på denne side http://come.to/softspot findes der mange gode opskrifter
på hjemmegjorte ting til kattene.
Der findes også en tunnel .
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 27-08-03 11:30

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
> Her på denne side http://come.to/softspot findes der mange gode opskrifter
> [...]

Jeg har lavet tunnelen. Den var ikke så svær at sy, men jeg mangler en
ordentlig afstivning (ring) til enderne. Jeg har skåret en plasticspand over
og sat i, men den er for blød. Jeg tror man skal have fat i et solidt
paprør, eller et plastrør der er kraftigere end det jeg har. Under alle
omstændigheder er mine katte ikke særlig huleinteresserede, så de vil
hellere ligge oven på den dejligt bløde tunnel

Mvh. Else.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 27-08-03 15:51

> [...]
> sidde og planlægge, hvordan den bedst kan bestiges. En dag sidder han
> oppe i den - det er kun et spørgsmål om tid.

Jeg har en kattetunnel i stof med et eller andet i så den skrasler lidt.
Købte den i tyskland for ikke så længe siden for 10?.

Mit problem er at vores katte ikke gider lege med den *L* Så hvis du sender
en eller anden stor posekuvert med frimærker osv på så må du få den *L* Jeg
går og bli'r irriteret over at ha' smidt penge ud til den, så ved at fjerne
den fjerner jeg osse irritationen *LOL*

Er det ikke typisk at katte altid elsker noget andet end det man tror LIGE
må være sagen?

Sig til hvis det har interesse, så kan jeg ta' et billede af den

~Lisbeth

Fra : Jane

Dato : 27-08-03 16:40

Lisbeth Hviid Jakobsen skrev i <news:biigg9$bmq$1@sunsite.dk>:

> Er det ikke typisk at katte altid elsker noget andet end det man tror
> LIGE må være sagen?

Jeg har en hel spand med legetøj som katten ikke gider lege med.
Den kan lide de små lyserøde (og kun de lyserøde) puder med
catnip og i gamle dage var der EN pelsmus som var god. Jeg har
købt mange pelsmus siden men ingen var acceptable. Den gode
pelsmus kom desværre i støvsugeren, trods at vi tømte en hel
pose støv ud over gulvet og har vasket og skyllet musen mange
gange har den ikke været interessant siden.

Folk griner hysterisk når de ser min kat har mere legetøj end
de fleste børn, men det nytter ikke noget når det kun er leg
med hasselnøddekerner den kan lide.

Jane

Fra : Ninna Sørensen

Dato : 28-08-03 15:52

Hej Dorte!!

> [...]
> sidde og planlægge, hvordan den bedst kan bestiges. En dag sidder han
> oppe i den - det er kun et spørgsmål om tid.

Man kan få noget som hedder Feliway, det er godt nok til hvis ens kat den
tisser uden for bakken, eller hvis man ikke vel have at de eks. skal kradse
i sofaen, så skulle dette være godt har jeg fået af vide af min dyrlæge..
Det kan vidst fås både ved en dyrhandler og dyrlæger.

/Ninna

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-08-03 21:45

In article <3f4e163a$0$32509$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Ninna
Sørensen <stump@crax.dk> wrote:

> [...]
> i sofaen, så skulle dette være godt har jeg fået af vide af min dyrlæge..
> Det kan vidst fås både ved en dyrhandler og dyrlæger.

Njah...
Det får katten til at lade være med at markere (strinten, kradsen) og
gør den tryg. Men det holder den altså ikke væk fra noget
Og jeg tror egentlig kun det er dyrlæger der har det?