Feliway
Fra : Dianna

Dato : 26-08-03 19:00

Kan man kun købe Feliway hos dyrlægen?

Hvordan er jeres erfaringer med at får katte til at holde op med at hvæsse
kløer alle steder, ved hjælp at Feliway?

Dianna

Fra : Dianna

Dato : 26-08-03 19:05

"Dianna" <di1979@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man kun købe Feliway hos dyrlægen?
>
> Hvordan er jeres erfaringer med at får katte til at holde op med at hvæsse
> kløer alle steder, ved hjælp at Feliway?
>
> Dianna

Jeg har lige fundet det hos dyrlaegevagten.dk til 168,- for 60 ml, er det
normal prisen?
Er det det værd?

Dianna

Fra : Majer

Dato : 26-08-03 20:28

Dianna wrote:
> Kan man kun købe Feliway hos dyrlægen?

Ja jeg tror kun at man kan købe det hos dyrelægen. Jeg har i hvertfald
aldrig stødt på det andre steder.

> Hvordan er jeres erfaringer med at får katte til at holde op med at
> hvæsse kløer alle steder, ved hjælp at Feliway?

Jeg købte det for et års tid siden, da vores hankastrat hvæssede kløer i
sofaen, sengen osv. Og her i huset virker det!! Da han var vænnet fra at
hvæsse kløerne på de forkerte steder, stoppede vi med at bruge det. Men vi
har stdaig en flaske, som vi bruger en gang imellem, når han "glemmer" hvor
han må kradse kløer.

Jeg vil sige, at det absolut er pengene værd, da det er billigere end at
skrifte sofaen ud!!

Venlig Hilsen
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Vibeke J

Dato : 26-08-03 20:45

> Hvordan er jeres erfaringer med at får katte til at holde op med at hvæsse
> kløer alle steder, ved hjælp at Feliway?

Hejsa,
To af vores tre katte er meget slemme til at hvæsse klør dels i vores sofa
og dels i vores lænestol. Jeg har sprøjtet med Feliway, men det har ikke
virket (så vi har lagt lammeskin hen over hvæssestederne, som dels gemmer de
grimme steder og gør at kattene ikke vil hvæsse der). Så umiddelbart er min
erfaring ikke særlig positiv. Men det har jo virket for andre, og det er
trods alt lidt billigere at give ca. 170 kr for en flaske end at investere i
en ny sofa.

Mvh
Vibeke

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 27-08-03 12:48

Hej.
Jeg har brugt Feliway, som udelukkende beroligelses-middel, f.eks.
sprøjte i transportkasse og udstillingsbur. Derimod har jeg brugt "Gå
væk Hund" - jo den er god nok, som jeg har sprøjtet på de steder jeg
ikke vil have kradset eller tisset på. Stadset dufter af citronmelisse,
og katten kan ikke lide det. Så begræns også brugen af det. Katten skal
jo gerne være er også. Men et lille sprøjt er nok. Dåsen koster 89,- hos
dyrehandleren eller Matas.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Dorte Thøsing

Dato : 27-08-03 15:15

Hej

Vi har investeret i to store kradsetræer, et i køkkenalrum og et i
stuen, som vi doserede godt og grundigt med Valeriane, da de var
nye. Kattene elsker deres kradsetræer og hvæsser ikke kløer andre
steder undtagen i kokosmåtten i gangen, som altså er FOR
fristende - og fred med det

Feliway bruger vi ligesom Lisbet beroligende (til stikkontakten),
da vi har en fertil han som er meget strinteglad. Det hjælper helt
klart på ham, for da vi løb tør for 14 dage siden, måtte vi sætte
ham i løbegården indtil vi fik købt en ny. Vi har indtil nu også
kun set Feliway hos dyrlægen.

Dorte

--
Wegiewood's Norske Skovkatte
www.wegiewoods.dk

Fra : Dianna

Dato : 27-08-03 18:59

"Dorte Thøsing" <wegiewoods@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nye. Kattene elsker deres kradsetræer og hvæsser ikke kløer andre
> steder undtagen i kokosmåtten i gangen, som altså er FOR

Vi har et kradsebræt som han også bruger flittigt, og han bruger også vores
(kokos?) dørmåtte, og sofaen (han må ikke, men den kan holde til det) Det
store problem er dørkarme og og hjørner.

Dianna

Fra : Jane

Dato : 27-08-03 19:38

Dianna skrev i <news:3f4cf151$0$32540$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> det) Det store problem er dørkarme og og hjørner.

Klipper du kløerne? Det hjælper også.

Jane

Fra : Dianna

Dato : 27-08-03 19:54

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Klipper du kløerne? Det hjælper også.
>
> Jane

Ja, det var ret sjovt at se dem prøve at kravle op i kradsebrættet første
gang de havde fået klippet dem
De er ikke blevet klippet i et stykke tid, for jeg har ikke haft noget at
klippe med, og de vokser jo rimelig hurtig. Men jeg satser på at anskaffe
mig en klipper inden for den næste uge. Men det at klippe dem, kræver at jeg
lige fanger dem, mens de er mest kælne, ellers får jeg ikke lov..

Dianna

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 27-08-03 20:17

> [...]
jeg
> lige fanger dem, mens de er mest kælne, ellers får jeg ikke lov..

Kan man ikke bare bruge en tre-i-en negleklipper?! Det gør jeg da. Godt nok
i en kraftig "tånegle" model, men... De er da i al fald ikke dyre + de er
nemme at få fat i

~Lisbeth

Fra : Dianna

Dato : 28-08-03 21:57

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
nok
> i en kraftig "tånegle" model, men... De er da i al fald ikke dyre + de er

Jo, det er også sådan en jeg har brugt, jeg kan ikke lide de der klo sakse,
ihvertfald ikke dem jeg har set.
Har bare ikke lige haft en, og dem jeg har set har faktisk været dyrere end
en klosaks.

Dianna

Fra : Jane

Dato : 28-08-03 22:53

Dianna skrev i <news:3f4e6c88$0$32462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Jo, det er også sådan en jeg har brugt, jeg kan ikke lide de der klo
> sakse, ihvertfald ikke dem jeg har set.

Har både en klosaks og en klotang-tingest og foretrækker afgjort den
lille saks, men nogle gange får katten fat i den og gemmer den
(tager den i munden og løber væk) og så har jeg en tungere tang den
ikke kan kidnappe.

Jane

Fra : Jane

Dato : 27-08-03 22:57

Dianna skrev i <news:3f4cfe58$0$32453$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Ja, det var ret sjovt at se dem prøve at kravle op i kradsebrættet
> første gang de havde fået klippet dem

og anden gang og tredje gang og tiende gang...
- nævnte jeg at min kat ikke har så høj iq?

> dem, kræver at jeg lige fanger dem, mens de er mest kælne, ellers får
> jeg ikke lov..

Jeg gør det nogle gange når katten sover.

Jane

Fra : Dianna

Dato : 27-08-03 18:56

"Lisbet Sørensen" <librianKATTE@BAKKEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Derimod har jeg brugt "Gå
> væk Hund" - jo den er god nok, som jeg har sprøjtet på de steder jeg
> ikke vil have kradset eller tisset på. Stadset dufter af citronmelisse,
> og katten kan ikke lide det.

Vi bruger også sådan noget gå væk kat, men jeg synes ikke det virker så godt
på langt sigt, og det lugter heller ikke særligt. Måske jeg skulle prøve gå
væk hund.

Dianna