Gå væk kat!
Fra : OZ

Dato : 26-08-03 15:53

Her i nabolaget er der adskillige katte, hvor den ene skaber et stort
problem.
En nabo til katteejeren kan hver dag lugte en stank af kattepis, når
han går uden for sin dør.
Da det er lejligheder med indgang til hver lejlighed, som ved
rækkehuse, kan man ikke undgå at mærke kvalmen presse på.
Jeg må formode, at katten ikke er neutraliseret og derfor render rundt
og pisser sit teritorie af.

Jeg ved, at man kan få noget hos den lokale materialist, som kaldes
"gå væk hund", men er der noget til katte?
Er der en lov, som giver en ret til at indfange og aflive katte, som
skaber problemer?

Mvh. OZ.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-08-03 16:17

OZ skrev
<Er der en lov, som giver en ret til at indfange og aflive katte, som skaber
problemer >

Hmm........så er det at jeg tænker *hvorfor skal
katten aflives, fordi ejeren er et fjog*
Er ejeren udlænding, så man ikke kan tale med ham ??
ellers ville det da være oplagt at fortælle ham, at
hans kats strinten gør livet ubehageligt for jer andre,
så hvis han vil være så venlig at få den neutraliseret.

Hvis en venlig henvendelse ikke hjælper, så fortæl
ham at ifølge Mark og vejfreds-loven, har han pligt
til at holde sin kat på eget område, man har lov at
indfange katte der er til gene, men først når ejeren
er advaret, og nej man må ikke "bare" aflive katte,
nøjagtig ligesom man heller ikke må kvæle sin nabo
fordi han spiller højt en hverdags-aften, hvor man
skal tidligt op.
--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : maz

Dato : 26-08-03 16:22

OZ wrote:
> Jeg må formode, at katten ikke er neutraliseret og derfor render rundt
> og pisser sit teritorie af.
Hvis den strinter jævnligt og lugten er gennemtrængende/kraftig, så er det
givetvis en fertil hankat.

> Jeg ved, at man kan få noget hos den lokale materialist, som kaldes
> "gå væk hund", men er der noget til katte?
Her må jeg være dig svar skyldig.

> Er der en lov, som giver en ret til at indfange og aflive katte, som
> skaber problemer?
Har i prøvet at snakke med ejeren om problemet?
Hvis denne er uforstående, så kig i Lov om Mark-og Vejfred. Den siger, at
katte ikke må opholde sig på trediemands ejendom´.I kan give ejeren en
skriftlig advarsel, og bede ejeren om at neutralisere katten ASAP og ellers
holde den inde. Når katten er neutraliseret, forsvinder problemet. Katten
udviser naturlig adfærd, og det er IKKE kattens skyld - men ejeren, der har
ansvaret. Pres ejeren til at få katten neutraliseret.
Ellers må I indfange katten, og få en dyrlæge/internat til at aflive den -
men det er ABSOLUT sidste udvej. Det er IKKE kattens skyld - se om I ikke
kan snakke ejeren til rette (=neutralisation)

Fra : KH

Dato : 26-08-03 16:42

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

ikke
> kan snakke ejeren til rette (=neutralisation)

Jeg er klar over, at det ikke er kattens skyld, men ejeren kommer
sjældent uden for en dør og lukker aldrig døren op, når man ringer på.
Og jeg har ingen intentioner om at aflive katten uden at have advaret
gutten først.
Og det med selv at kastrere missen vil jeg ikke forsøge på.
Men der er så ikke anden udvej end at tale med vores boligselskab, som
er dem vi henvender os til, når der skal deles klager ud.

Og så må man vel spørge ved Matas, om de kender et produkt, som kan
holde missen væk.

Iøvrigt tak!

Mvh.

Fra : Lene Heier

Dato : 26-08-03 16:51

On Tue, 26 Aug 2003 17:41:35 +0200, "KH" <Joker@mitdomain.com> wrote:

>Og så må man vel spørge ved Matas, om de kender et produkt, som kan
>holde missen væk.

Hjortetakolie. Det lugter infamt!

Sakset fra Matas' side:

-------------------------

Matas Hjortetakolie

Holder katte, hunde og ræve væk fra steder hvor de ikke er velkomne.
Bruges ikke indensdørs, da lugten er for skrap.

-------------------------

Men det var sguda bedre at få noget gjort ved den idiot, der har
katten boende!

Lene

Fra : Doris

Dato : 27-08-03 11:15

Lene Heier wrote:

> Hjortetakolie. Det lugter infamt!
Og sviner ad h.... til, det er noget mørkt klæbrig stads :(

Fra : KH

Dato : 27-08-03 14:16

-------------------------

-------------------------

Det gør vi også.
Det er så slemt, at man er ved at brække sig, hvergang man kommer i
nærheden af hans lejlighed.
Og stanken kommer nemlig også indefra fra hans lejlighed, når hans
vindue står åbent.
Og så er man ikke særlig god til det med husdyr.

Mvh. en ellers god katteven. (specielt de norske skovkatte)

Fra : maz

Dato : 26-08-03 16:56

KH wrote:
> Jeg er klar over, at det ikke er kattens skyld, men ejeren kommer
> sjældent uden for en dør og lukker aldrig døren op, når man ringer på.
Har I prøvet at skrive et brev til ham og gøre ham opmærksom på problemet ?

> [...]
> Men der er så ikke anden udvej end at tale med vores boligselskab, som
> er dem vi henvender os til, når der skal deles klager ud.
Boligselskabet bør kunne pålægge ham at neutralisere katten. Evt. kan
boligselskabet gøre det, og så sende regningen til manden. En neutralisation
koster ca. 800,-

> Iøvrigt tak!
Velbekomme

Fra : KH

Dato : 26-08-03 17:38

> Har I prøvet at skrive et brev til ham og gøre ham opmærksom på
problemet ?

Ikke endnu.

> [...]
kan
> boligselskabet gøre det, og så sende regningen til manden. En

OK.
Så må vi til tasteturet..

Mvh.

Fra : Gizkor

Dato : 26-08-03 21:01

"KH" <Joker@mitdomain.com> skrev i en meddelelse
> Og så må man vel spørge ved Matas, om de kender et produkt, som kan
> holde missen væk.

Kaffegrums! Jeg har ikke selv prøvet det, men har læst at det skulle hjælpe
hvis katten har fået for vane at gå i bedene.

Hilsen Siska

Fra : Louise Hansen

Dato : 27-08-03 13:24

> [...]
> 'gå væk hund', men er der noget til katte?
> Er der en lov, som giver en ret til at indfange og aflive katte, som

Du kan købe et pulver med en særdeles ubehagelig lugt i supermarkedet
eller hos diverse dyrehandlere, der hedder "Stop Kat". Det er beregnet
til at strø i bede mv. hvor katten normalt besørger uønsket og skulle
altså kunne holde diverse katte på afstand!

Hertil skal dog så lige siges, at jeg selv har prøvet det til mine katte
i forbindelse med en campingtur. For at de ikke skulle løbe ud af
forteltet, strøede jeg "Stop Kat" hele vejen rundt langs kanten,
og...øh...det stoppede dem da godt nok: De lagde sig oven på det!

Så jeg vil ikke give dig 100% sikkerhed for, at pulveret virker, men det
koster ikke alverden (ca. 20-30 kr. for en bøtte), så det var måske et
forsøg værd? Ellers vil jeg anbefale dig at prøve med hjortetaksolie,
som også lugter ganske forfærdeligt, eller evt. citronsaft. Sidstnævnte
bruger jeg ofte indendørs på steder, hvorfra jeg gerne vil have kattene
til at holde sig væk, og der virker det udmærket, men jeg ved ikke, om
det også virker ved udendørs brug, hvor der jo grangiveligt er NOGET
flere lugte i luften, som måske kan overdøve det!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 27-08-03 14:36

Hej.

Jeg købte noget der hed Gå væk hund. Der stod på sprayflasken at det også
kunne bruges til katte.
Det lugtede kraftigt af citron.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : KH

Dato : 27-08-03 15:45

"Camilla W. Pedersen" <camillawp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg købte noget der hed Gå væk hund. Der stod på sprayflasken at det
også
> kunne bruges til katte.
> Det lugtede kraftigt af citron.

Hej Camilla.

Tak for dit bidrag, jeg må jo forsøge mig frem, så jeg fremover selv
kan afgøre hvilke "misser" jeg vil have på besøg..

Mvh.

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 27-08-03 17:14

Hej.

> også

Jeg glemte at sige at jeg købte det i Bilka. Det stod i haveafdelingen.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : KH

Dato : 27-08-03 18:02

> Hej.

> Jeg glemte at sige at jeg købte det i Bilka. Det stod i
haveafdelingen.

Takker!