gravid kat der bløder
Fra : Anne Green

Dato : 25-08-03 11:36

hej

min kat er efter en lille springtur ud i det fri blevet gravid.

Så vidt jeg har regnet mig frem til er det ved at være tid til at de
kommer til verden.

Siden midnat har Miss D blødt - ikke meget, men nok til at der kommer en
lille plet på gulvet når hun sidder ned.

Jeg har lånt bøger for at vide mere om hvad det er der sker, med katten
når den skal føde. I den ene bog står der at hvis katte bløder, skal man
straks søge dyrelæge da det kan være indre blødninger og man skal holde
øje med at katten ikke går i chok.

Mit spørgsmål er så, om jeg skal gøre det nu, eller om det kan forekomme
at der kommer lidt blod, uden at det er tegn på fare?

Hun går rundt og spiser og leger med den anden, hun slikker sig mere end
normalt bag i ellers er der ikke noget usædvanligt ved hendes opførsel.

- Anne Green

Fra : Dan Mortensen

Dato : 25-08-03 11:55

Hej

Jeg vil synes det er en god ide at ringe til dyrlægen, så kan han fortælle
dig om du har noget at være urolig for eller ej

Krydser finger for der ikke er noget galt.

hilsenMarianne
Dk Sollok
www.sollok.dk/katte killing til salg

Fra : Louise Hansen

Dato : 25-08-03 12:26

> [...]
>
> Hun går rundt og spiser og leger med den anden, hun slikker sig mere end
> normalt bag i ellers er der ikke noget usædvanligt ved hendes opførsel.

Hej Anne!

Jeg vil helt klart også anbefale dig at søge dyrlæge...Indrømmes skal
det, at jeg ikke har den store erfaring med kattefødsler, men jeg kan
altså alligevel ikke lade være med at tænke "underlivsbetændelse" og
andre skræk-tanker, når jeg høre om blødninger...Jeg kan da også nemt
forestille mig, at du går rundt med lignende tanker i hovedet, og så er
det altid rart i det mindste at høre en dyrlæges vurdering! Så kan du jo
glæde dig, hvis der ikke er noget i vejen, og hvis der ER noget i vejen,
kan der blive gjort noget ved det, og killingerne kan måske reddes!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anne Green

Dato : 25-08-03 13:30

Louise Hansen wrote:

> [...]
> glæde dig, hvis der ikke er noget i vejen, og hvis der ER noget i vejen,
> kan der blive gjort noget ved det, og killingerne kan måske reddes!

dyrelægen sagde at jeg skulle vente og se tiden an. Hvis der ikke var
kommet nogen små killinger ud (eller i hvert fald på vej ud kl
17.00 skulle jeg ringe igen.

så nu er det bare at vente...

- Anne Green

Fra : Anne Green

Dato : 25-08-03 17:40

nåh, så er hun på dyrehospitalet.

Dyrelægen mente det var bedst at tage et røntgenbillede og se hvad der
ligesom var derinde.

Hans teori er at killingerne er for store til at hun kan føde dem selv,
så det bliver nok kejsersnit.

nu må vi se hvad han siger når han ringer tilbage i aften.

-Anne Green

Fra : Anne Green

Dato : 25-08-03 18:05

Anne Green wrote:

> [...]
> så det bliver nok kejsersnit.
>
> nu må vi se hvad han siger når han ringer tilbage i aften.

så har han ringet. der sad en lille killing på tværs, som højt
sandsynlig var død.

Nu tager han den ud og sterilisere hende og så får jeg hende hjem.

Det er godt nok lidt trist at tænke på, men bare lille Miss D er ok, det
er jo det vigtigste.

- Anne Green

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 25-08-03 18:33

"Anne Green" <anne@qeep.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> [...]
>
> Nu tager han den ud og sterilisere hende og så får jeg hende hjem.
>
> Det er godt nok lidt trist at tænke på, men bare lille Miss D er ok, det

Sikke da en redelighed, men da godt hun kom til dyrlægen. Håber Miss D
kommer sig fint oven på sådan en omgang...
Var der kun èn killing?

Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Tina Tolstrup

Dato : 25-08-03 18:44

Hej Anne

Øv øv med den lille killing! Men heldigvis har Miss D det ok og det er
jo det vigtigste. Jeg håber hun kommer sig hurtig og bliver glad igen.
Mange trøstespind fra Leif og Fie til Miss D.
(Vi ses jo nok over på Kroghstræde 3 inden længe.)

Med venlig hilsen
Tina Tolstrup

Fra : Anne Green

Dato : 25-08-03 19:52

Tina Tolstrup wrote:

> [...]
> Mange trøstespind fra Leif og Fie til Miss D.
> (Vi ses jo nok over på Kroghstræde 3 inden længe.)

Så er hun kommet hjem. hun er helt groggy og kan slet ikke styre det med
kraven (hun har ikke nok krafter endnu til at løfte den fra jorden), men
hun insistere på at gå rundt og undersøge alt.

tror i hun leder efter killingen eller går hun bare rundt for at se om
alt er som da hun forlod det (territorie)?

Der var kun en killing, en rød han, som jo så haavde sat sig på tværs

Men puha hvor ser hun bare tynd ud nu efter at have været rund for bare
et par timer siden, øv bøv.

Nu må jeg bare se om ikke hun vil sove lidt, så hun kan samle krsfter
til i det mindste at kunne løfte sin krave fra gulvet. Hun ser så sølle ud.

-Anne Green

Fra : Denise

Dato : 25-08-03 21:02

> [...]
>
> Nu må jeg bare se om ikke hun vil sove lidt, så hun kan samle krsfter
> til i det mindste at kunne løfte sin krave fra gulvet. Hun ser så sølle

Hej Anne
Stakkels lille pus. For at hun ikke skal være så ked af det. kan du skaffe
en stofkrave hos dyrlægen. Den er ikke så slem som plastickraven og virker
absolut lige så godt.

Hvis du ikke kender dem så se på http://www.kruuse.com/asp/index.asp -
forneden er den som engangskraven t/kat & små hunde, varenummer 273384.

Du kan også se vores Blonde som fotomodel på
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=61&folder
=345&limit_start=0&limit_user=15 - under kraveeksempel.

God bedring til missen.

Hilsen Denise

Dyrlægerne kan bestille den hos Kruuse
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 26-08-03 21:34

Hej Anne

Hvordan går det med Miss D. nu? Er hun faldet lidt til ro?
Hvor synd med den killing, men trods alt godt at du fik reddet Miss D.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Anne Green

Dato : 31-08-03 21:49

Kate wrote:

> Hej Anne
>
> Hvordan går det med Miss D. nu? Er hun faldet lidt til ro?
> Hvor synd med den killing, men trods alt godt at du fik reddet Miss D.

hun har det faktisk rigtig godt. hun er jo blevet forkælet lidt mere end
normalt, så nu er hun bare med overalt, sætter man sig bare et sekundt,
så sidder hun på skødet af én (selvom man måske sidder i en stilling
hvor der egentlig ikke er plads til at hun ligger der, så skal hun nok
finde en måde at være der på)

Og det er egentlig lidt underligt, for hun har normalt altid bare ligget
i fodenden af sengen når vi sov, men nu er hun begyndt enten at ligge
mellem vores ben eller på maven eller ryggen at mig (mens hun helst skal
spinne mig ind i øret - hun må have noget moderkærlighed hun skal af
med, og så er vi de heldige ofre

- Anne Green