Killingers vægtøgning
Fra : Louise Viborg

Dato : 25-08-03 07:27

Hej med jer1
Vores 4 killinger bliver 2 uger imorgen, men jeg syne sikke de tager
særlig meget på mere. I starten tog de rigtig godt på, men nu tager de
kun et par gram på om dagen. Når jeg kigger tilbage på vores forrige
kuld, så tog de 10 - 20 gram på om dagen da de var 2 uger.
Vores kuld vejer idag mellem 200 - 244, så det er jo ikke fordi de er
små, men det bliver de jo hvis de fortsætter som det går nu. Skal vi
hjælpe dem med lidt mælkeerstatning ved siden af måske?

Mvh. Louise

Louise Viborg & Jakob Jensen
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 25-08-03 20:53

> [...]
> små, men det bliver de jo hvis de fortsætter som det går nu. Skal vi
> hjælpe dem med lidt mælkeerstatning ved siden af måske?

Hej Louise.
En' gang imellem kan vægten stå stille, og så er det en god ide' at
supplere med en tår modermælkserstatning. Vi har også prøvet det, og
ofte er det den samme killing der "døjer" med at øge vægten, gerne den
der absolut vil have den nederste og magreste dievorte. Så frem med KMR-
erstatningen.
ps. du vil efterhånden se at killingerne springer fremad i vægten,
efterhånden som de får smag for også den faste føde om et par uger.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-08-03 21:05

Hej Lisbeth!
Jeg er også begyndt at give dem kmr idag, og de virker ret sultne de
små, så jeg tror ikke Vianna har så meget mælk til dem. Godt de snart
skal lærer at spise lidt selv også

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 25-08-03 21:14

> [...]
> små, men det bliver de jo hvis de fortsætter som det går nu. Skal vi
> hjælpe dem med lidt mælkeerstatning ved siden af måske?

Er missemor ved at komme i løb igen? Jeg har set det med mine, og har
altså startet p-piller igen. Hun mister ligesom interessen. Det var tydeligt
at se på vægten. Så snart jeg fik stoppet mormissens begyndende løbetid
begyndte de at tage på igen.
De bør stadig tage de 10-20 gram på i døgnet. Så hvis de ikke kan det, så må
du spæde lidt til. Om 1- 1 1/2 uge kan de så småt starte selv.
Jeg har et eller andet sted et vægt skema over mine killinger dag for dag.
Skriv til mig hvis du vil se det, så har du lidt at sammenligne med.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-08-03 14:03

Hej Nina!
Nej, hun er ikke ved at gå i løb igen, og hun er stadig emget
interesseret i sine killinger og ligger his dem næsten hele tiden. Jeg
tror mere at hun ikke spiser og drikker nok til at producere nok mælk
til killingerne.
Vi giver dem KMR nu hver 3. time og så må vi se om vi kan få lidt
vægtøgning på dem.
Jeg har jo også vægtskema dag for dag fra vores forrig kuld, så der har
jeg jo lidt at sammenligne med. Ellers tak for det

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvstændige Skovkatte

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 26-08-03 17:32

Hej Louise
Du kan evt. prøve om missemor også vil have KMR erstatning. Vi hældte
resten i en skål hver gang, og så blev det spist af missemor. Prøv også
at servere den allerbedste dåsemad for hende, hun skal jo gerne have
noget at styrke sig på.

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-08-03 17:55

Hej Lisbeth!
Det gør jeg også, og hun er meget glad for KMR mælk

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On Tue, 26 Aug 2003 18:32:26 +0200, Lisbet Sørensen

Fra : Louise Viborg

Dato : 29-08-03 09:27

Jeg vil lige fortælle at vores killinger tager rigtig godt på nu efter
vi er begyndt at give dem KMR mælk. Så det er bare dejligt