Hvad gør katte, inden de dør?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-03 22:18

Hej

Det ser desværre ud til at min gamle mis er løbet hjemmefra, efter 20 års
god tjeneste... Går ud fra at den er løbet væk hjemmefra fordi dens instink
siger den skal lægge sig til at dø æangt fra hjemmet?

Havde bare ikke lige regnet med at jeg ikke skulle komme til at sige farvel
til den... Den har nu levet sammen med mig siden jeg var 2.. Så det var
noget af det kæreste.. Der er ikke noget på det sidste der har gjort at man
skulle tro den skulle dø lige nu... Dens pels var meget fin... Det eneste er
at den har haft en knude, ved struben.. og den har haft nogle elepsiligende
anfald..

Fra : Louise Hansen

Dato : 24-08-03 23:07

> [...]
> at den har haft en knude, ved struben.. og den har haft nogle elepsiligende

Hej Bjarke!

Du aner ikke, hvor ondt det gør mig at høre om din kats forsvinden -
især, da det minder mig om min egen gamle kat, der forsvandt på samme
måde, da jeg var blot 7 år gammel (katten var 15 og altså heller ikke
helt ung)! Man bliver jo ved med at spekulere på, hvad mon er sket..også
længe efter, at man har opgivet håbet om nogensinde at se den igen! Man
ville jo i det mindste gerne have sagt farvel...

Men din mis' høje alder taget i betragtning - for den havde jo faktisk
levet en del flere år end gennemsnittet - er jeg bange for, at du har
ret i, at den er løbet hjemmefra for at dø...Mange gamle eller syge
udekatte vil helst finde et afsides sted, hvor de kan dø i fred - man
kan næsten fristes til at tro, at de vil skåne deres mennesker for
oplevelsen, selv om dette selvfølgelig blot er en følelse, som vi
mennesker gerne vil tillægge dem! Din kat behøver ikke have været
syg...den mærkede måske blot alderdommen trykke og følte, at nu var dens
tid kommet. Jeg er uendeligt ked af på dine vegne, at din gamle kat er
borte, men glæd dig over de mange år, I har haft sammen....nu venter den
sikkert på dig ved regnbuebroen!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia J

Dato : 25-08-03 06:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
instink
> siger den skal lægge sig til at dø æangt fra hjemmet?

Eller også har den fået et anfald mere og har ikke KUNNET gå hjem. Lad os
håbe, den enten dukker op eller at det er gået hurtigt og smertefrit.

Det er aldrig sjovt at miste en ven :(

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-08-03 07:55

Hej Bjarke!
Det gør mig meget ondt med din kat
Jeg har selv mistet min kat på mystisk vis. Han var næsten lige blevet
et år gammel, så forsvandt han lige pludselig. Næsten 2 år efter
kontaktede jeg en clairvoyant, som fortalte mig, at han var ved at
blvie alvoriligt syg. Det ville han skåne mig for, så han gik sin vej
og fandt en familie han boede hos, indtil de opdagede at han var
blevet syg. Han havde fået en kræftknude i maven og blev aflivet i
januar 2001.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On Sun, 24 Aug 2003 23:17:35 +0200, "Bjarke Hansen"

Fra : Katrine Nederby

Dato : 25-08-03 09:53

> [...]
er
> at den har haft en knude, ved struben.. og den har haft nogle

Hej Bjarke.

Nu du spørger, så har jeg aldrig oplevet, at katte har gjort noget særligt,
inden de døde. De fritgående katte, vi har haft, der blev gamle og syge, gik
ikke nogen steder, men holdt sig hjemme til de blev bragt til aflivning ved
dyrlægen, og jeg tror ikke på, at katte ”går hjemmefra for at dø”. At de så
nogengange dør, når de er hjemmefra, kan have mange årsager. En kat, som er
skadet eller syg/svag vil skjule sig, hvis ikke den er i stand til at søge
hjem. Måske er det det, der har skabt myten? Og måske kan det være en trøst
for ejeren at føle, den selv har valgt at blive væk.

Du skriver ikke noget om, hvad du har gjort for at finde katten igen. Har du
efterlyst den i området? Du kan også kontakte Falck og dyrlægerne i området
for at høre, om den er bragt ind hos een af dem. Jeg håber inderligt, din
kat dukker op igen. Det er ikke spor sjovt, når de bare forsvinder sporløst

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Denise

Dato : 25-08-03 10:08

"Katrine Nederby" <beydanaSletDette@hotmail.com> wrote in message

> [...]

trøst
> for ejeren at føle, den selv har valgt at blive væk.

Jeg tror jeg må holde med Katrine, jeg har heller ikke aldrig hørt om
fænomenet, med mindre man er en elefant. Eller lige så klog som en elefant,
og det er der vist ingen katte der kan prale af.
Til "Bjarke" - jeg håber den kommer hjem af sig selv.
Hilsen Denise

Fra : Doris

Dato : 27-08-03 11:22

Hejsa.
Har du fundet ud af noget nyt om din lille kat ?
Bekymret hilsen Doris og alle møgdyrerne ;)Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-08-03 21:47

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> wrote in message
> Hejsa.
> Har du fundet ud af noget nyt om din lille kat ?
> Bekymret hilsen Doris og alle møgdyrerne ;)Bjarke

Nej desværre, ingen tegn efter katten....

og da den altid gik rundt om huset. og ikke andre steder... så er det nok
desværre sket med den.