Killings alder ved salg
Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 24-08-03 18:12

Jeg har lige brug for at vide nøjagtig hvor det står hvor gammel en killing
skal være ved salg.
Jeg har ledt og ledt, men kan ikke se der står 8 uger nogen steder??
Og hvis nogen har nogle links til argumentation for 12 uger, modtager jeg
dem med glæde.
Jeg er ved at få en avis til at stoppe indrykninger af killinger under 12
uger, men har ingen dokumentation....og så er det altså svært.

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 24-08-03 18:28

"Miver og Mulle's mor Heidi" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:biarlj$siq$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Jeg er ved at få en avis til at stoppe indrykninger af killinger under 12
> uger, men har ingen dokumentation....og så er det altså svært.

Hej Heidi.

En god idé Jeg har overvejet noget lignende i forhold til mit lokale
supermarked...Så for nyligt et opslag på 8 uger gamle kilinger dernede

Her er et par sider:
http://www.katlink.dk/artikler/artikel4.html
http://www.feca.dk/hvorfor_12_uger.htm
http://hjem.get2net.dk/sua/tolvuger.htm
http://www.katter.nu/artiklar/artikel_3_010714.htm

Desuden står der på Den Danske Dyrlægeforenings hjemmeside (
http://www.ddd.dk/ - under Gode råd om dyr):
"Killinger skal helst være 12 uger inden de bliver taget fra moderen og må
under ingen omstændigheder være under 10 uger."

Håber det kan bruges

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Jane

Dato : 24-08-03 18:28

Miver og Mulle's mor Heidi skrev i

> Jeg er ved at få en avis til at stoppe indrykninger af killinger under
> 12 uger, men har ingen dokumentation....og så er det altså svært.

Prøv at printe et par sidder ud til dem.
Eksempelvis:

http://www.mco2k.dk/minimum.htm
http://hjem.get2net.dk/sua/tolvuger.htm
http://www.feca.dk/hvorfor_12_uger.htm

Jane

Fra : Louise Hansen

Dato : 24-08-03 18:47

> [...]
> Jeg er ved at få en avis til at stoppe indrykninger af killinger under 12
> uger, men har ingen dokumentation....og så er det altså svært.

Hm...decideret dokumentation ved jeg ikke, om jeg kan give dig, men prøv
evt. at kigge på Felis Danicas hjemmeside eller Jyraks hjemmeside, hvor
jeg kunne forestille mig, at der er nogle regler for opdræt mv. oplyst.
Og er reglerne der, så må der jo også være en begrundelse!

Ellers kan jeg da godt forsøge mig med et godt argument: Killingerne bør
ikke flytte hjemmefra, før de er 12 uger gamle, fordi de ikke er psykisk
modne før. De mangler eksempelvis opdragelse i, hvordan man er en
"rigtig" kat fra missemors side, og hvis man får dem yngre, er der også
øget risiko for urenlighed mv. Dette er da i hvert fald i mine øjne
argumentation nok, men det kan selvfølgelig godt være, at der skal lidt
mere til at overtale en avis-redaktion!

Iøvrigt synes jeg, at det, du prøver, er et rigtig fint og
beundringsværdigt tiltag - super initiativ! Så fortsæt du bare med det -
jeg håber virkelig, at det lykkes dig at finde den rette dokumentation!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-08-03 20:50

In article <biarlj$siq$1@news.cybercity.dk>, Miver og Mulle's mor Heidi
<zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg er ved at få en avis til at stoppe indrykninger af killinger under 12
> uger, men har ingen dokumentation....og så er det altså svært.

Hvad med en dyrlægeudtalelse:

http://www.katlink.dk/artikler/artikel4.html

Fra : Heidi Tengstedt

Dato : 26-08-03 12:28

> Jeg har lige brug for at vide nøjagtig hvor det står hvor gammel en killing
> skal være ved salg.
> Jeg har ledt og ledt, men kan ikke se der står 8 uger nogen steder??

Takker mange gange for de opgivne links, som jeg vil gøre brug af, men
jeg mangler stadigvæk noget helt konkret mht. alder. Står det ingen
steder i en eller anden lov, at en killing skal være minimum x-uger før
salg??

Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk

Fra : Mette

Dato : 26-08-03 12:40

> [...]
> salg??
>
> Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi Tengstedt

Hej Heidi!

Jeg mener ikke der er nogen lov om katte overhovedet, ud over dyreværnsloven
(kan findes her: http://www.dyreklinik.net/Love/Dyreværn.html )

Så alt hvad man kan forholde sig til er de links du allerede har fået.
Jeg håber meget på at der snarest kommer en Kattelov, ligesom der findes en
specifik hundelov.

Mvh. Mette
--
http://zeus.cyberdonut.dk/
http://choko.cyberdonut.dk/

Fra : Jane

Dato : 26-08-03 16:38

Mette skrev i <news:bifgrd$8s4$1@sunsite.dk>:

> http://www.dyreklinik.net/Love/Dyreværn.html )

Hvor er det synd at folk vælger at navngive deres html sider
med æøå, det betyder at der er nogen som ikke kan komme til
at se siderne og de aldrig når ud til det helt store publikum.

Jeg ved ikke om det er derfor jeg ikke kan finde det pågældende
link for jeg plejer ellers at være en af de heldige som kan
få se æøå sider.

Jane

Fra : Kate

Dato : 26-08-03 21:17

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in

> [...]
>
> Jeg ved ikke om det er derfor jeg ikke kan finde det pågældende
> link for jeg plejer ellers at være en af de heldige som kan

Jeg har ingen problemer med at se siden. Har dog aldrig været opmærksom
på at nogle sider bliver navngivet med æøå, det ville jeg aldrig selv
gøre. Men de som ikke kan se dem er måske "bare" udlændinge, altså folk
uden for DK og de kan vel alligevel, generelt, ikke sproget.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Jane

Dato : 26-08-03 21:32

Kate skrev i <news:3f4bc02e$0$83063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> gøre. Men de som ikke kan se dem er måske "bare" udlændinge, altså folk
> uden for DK og de kan vel alligevel, generelt, ikke sproget.

- eller bare danskere som bruger en browser der er fremstillet i
et engelsktalende land, ligesom for eksempel der er nogle som
bruger Word programmer på engelsk istedetfor den danske version,
fordi de er vant til det fra arbejdet eller måske fordi den her
engelske version opdateres og fejlrettes hurtigere osv. (hvis nu
man er paranoid mod virus og den slags).

Det er flere end "bare udlændinge". Enhver hjemmeside fremstiller
med bare den mindste evne udi html ved at man altid bør undgå
æøå i navne på filer. Det er mildest talt usmart at kalde en side
http://www.dyreklinik.net/Love/Dyrev‘rn.html

Jeg kan godt dansk, og ville gerne have læst siden men nu kan
jeg ikke. Hvis det havde været et firma ville jeg sige "ha! i
har lige mistet en potentiel kunde og indtægtskilde". Jeg ville
*aldrig* bruge et firma som ikke engang kunne lave en ordentlig
hjemmeside. Men hvis jeg var en kattehader du skulle overbevise
og belære ville du lige have mistet et argument, og det kan jeg
som katteelsker da ikke lide.

Men da dette ikke omhandler katte, vil jeg putte en FUT ud af
dk.fritid.dyr.kat over i dk.edb.internet.webdesign så vi ikke
kommer til at "overskygge" alle de dejlige katte.

Jane

Fra : Pia J

Dato : 26-08-03 13:26

"Heidi Tengstedt" <zasha_xKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in message

> jeg mangler stadigvæk noget helt konkret mht. alder. Står det ingen
> steder i en eller anden lov, at en killing skal være minimum x-uger før
> salg??

Nej. Rent lovgivningsmæssigt må du sælge en killing som nyfødt. Der er kun
regler for hunde.

:Pia