Kat med skæl??
Fra : Pernille & Jesper

Dato : 24-08-03 17:57

Hej NG,

min skovkatte-hunkastrat får skæl i pelsen nederst på ryggen og ved
haleroden forår og efterår - f.eks. lige nu. Er der nogen forslag til
hvad jeg kan gøre ved det? Hun får som regel et bad, fordi hun fedter i
fældetiden, men jeg synes ikke rigtig det har den store effekt... Måske
en anden slags shampoo? Lige for tiden bruger jeg Ellegaard Show Clean
til at affedte og House of An-Ju texturising shampoo bagefter.

Løsningsforslag modtages med tak

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-08-03 18:35

--
> [...]
> en anden slags shampoo? Lige for tiden bruger jeg Ellegaard Show Clean
> til at affedte og House of An-Ju texturising shampoo bagefter.

Jeg har også en der har skæl ved skift i årstiderne, som om pelsen/huden
simpelthen er for tør. Min erfaring er at hun kun har det, når kattene får
ren Hills foder. Når jeg blander halv RC(perser/pels) og halv Hills får hun
ikke skæl, og har en fantastisk blank pels hele året. Der har de andre så
tilgengæld tendens til klasket pels og alt for meget pels...... så jeg har i
dag valgt RC Perser fra, og de får kun Hills.

Derfor tror jeg, at de katte med skæl mangler et eller andet fedtstof. Jeg
har ikke gravet i hvad det kan være. Men måske andre med
ernærings-kundskaber har et bud?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk