Blærebetændelse?
Fra : Kirstine

Dato : 24-08-03 09:17

Hej

Jeg sidder her og lidt bekymret for min kastrat Julius. Igår jokede hans
menneskefar med, at Julius havde holdt ham selskab på badeværelset - han
havde siddet i bakken uden at lave noget.

Her til morgen ser jeg så selv Julius sidde i bakken - længe - uden at
lave noget. Så jeg beslutter mig for at holde lidt øje med ham. Ikke ret
lang tid senere, går han atter på bakken. Da han er færdig, går jeg ud
og tjekker, og der er en mikroskopisk tissetår. Mens jeg sidder på hug
ved bakken, kommer han igen og sætter sig...denne gang kommer der kun et
par dråber.

Så nu er jeg dælme og er bange for, at han har fået sig en
blærebetændelse. Han leger, spinder, spiser, ordner sig og hygger med
sin kattebror som han plejer, men omvendt ved jeg, at katte er gode til
at skjule, når de har det skidt. Min bekymring går mest på, om en
blærebetændelse kan forhindre ham i at komme af med urinen. Vi ringer
selvfølgeligt til dyrlægen straks i morgen tidlig - men kan vi risikere,
at han render rundt her en hel søndag og ikke rigtig kan få tisset? Og
er det ikke ret farligt for ham? Er der andre symptomer, som vi skal
lægge mærke til?

Kirstine
---
http://www.minipip.dk
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Kate

Dato : 24-08-03 10:24

Kirstine <minipip@minipip.dk> wrote in

> blærebetændelse kan forhindre ham i at komme af med urinen.

Såvidt jeg mindes så virker blærebetændelse sådan at man føler at man
skal tisse hele tiden selvom man ikke skal.
Da Lante havde blærebetændelse opdagede jeg det også ved at han blev
ved med at gå på wc uden noget udkomme. Jeg opdagede det så først
mandag morgen, men kunne i bagspejlet godt se han havde været urolig om
aftenen inden jeg gik i seng.
Lante fik synulox (mener jeg) og kom sig hurtigt og har ikke haft
problemer siden.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Kirstine

Dato : 24-08-03 12:30

In article <3f48842d$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
mowgliNOT@oliwer.dk says...

> Såvidt jeg mindes så virker blærebetændelse sådan at man føler at man
> skal tisse hele tiden selvom man ikke skal.

Nøjagtigt det samme sagde vores dyrlæge...som jeg var så heldig havde
vagt i dag. Jeg kunne alligevel ikke vente til mandag med at ringe -
tænk hvis han nu havde ondt, mit missebarn. Jeg ringede op, sagde mit
navn...hvorefter dyrlægen sagde "Nårh - det er dig, der har Tabasco!" Så
har man altså været hos dyrlægen for ofte *G*

Så han vidste lige nøjagtigt, hvem Julius var, og det var jo dejligt.
Eftersom missen ikke har noget imod at blive trykket på blæren og i
øvrigt virker frisk, mente dyrlægen også, at det var blærebetændelse.

> Lante fik synulox (mener jeg) og kom sig hurtigt og har ikke haft
> problemer siden.

Har lige tjekket på pakken, og det er også Synulox, som vi netop har
hentet på apoteket. Dyrlægen sagde, at vi skulle kunne se en ændring
indenfor 1½ døgn og ringe mandag efterniddag, hvis han stadig ikke
rigtig kom på bakken. Så lige nu tror jeg, at Julius føler sig en kende
overvåget

Kirstine
---

Fra : Kate

Dato : 24-08-03 22:32

> "Nårh - det er dig, der har Tabasco!" Så
> har man altså været hos dyrlægen for ofte *G*

Men ikke desto mindre skønt at være husket

> [...]
> har hentet på apoteket. Dyrlægen sagde, at vi skulle kunne se en
> ændring indenfor 1½ døgn og ringe mandag efterniddag, hvis han

Ja, Lante fik et skud "noget" i nakken og skulle ifølge dyrlægen
allerede falde til ro i løbet af samme dags aften, det gjorde han så
heldigvis i løbet af få timer.

> Så lige nu tror jeg, at Julius føler sig en kende overvåget

Ja, det tror jeg men det må de jo finde sig i når de sådan tillader
sig at blive syge. Godt du hurtigt fik Julius i behandling så han ikke
skal gå rundt og ha' det skidt.