Gode råd søges igen.
Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 24-08-03 08:27

Hej allesammen,

Mange har nok læst min tråd under "Lige kommet hjem med kat nr. 2 - Gode råd
søges....." Det går faktisk rigtig godt nu, men jeg er alligevel i tvivl og
beder nu om lidt råd og vejledning igen.

De render rundt efter hinanden nu (kun Pjuske efter Tiger) og der er intet
hvæseri.
Kun når Tiger bliver træt af Pjuske. Pjuske er hele tiden ca 20 cm bag hende
og prøver at indlede til leg, men Tiger er bange for Pjuske pga. alt det
hvæseri de sidste par dage.

Pjuske prøver virkelig at opfordrer til leg, da hun ligger sig og ruller
rundt foran Tiger, men Tiger er stadig bange.

Når Tiger bliver tilstrækkelig træt af Pjuske, så begynder hun at løbe væk
fra hende, men Pjuske sætter bare efter i fuld fart. Det resultere bare i
at, Tiger slå ud efter Pjuske og hvæser til tider også. Pjuske går så i
forsvar og slå igen.

Jeg er nu bange for, at de vil komme op og slås og aldrig bliver gode
venner.

Er det normalt at det forgår sådan??? Og er vi på rette spor??? Eller er vi
på vej mod afgrunden?? Siden Tiger altså ikke vil lege med Pjuske.

Håber at høre fra nogle af jer med gode råd.

Mange katte hilsner

Tine

Fra : Pia J

Dato : 24-08-03 08:44

"Kasper Jørgensen" <Nukleuz@mail.dk> wrote in message
> [...]
og
> beder nu om lidt råd og vejledning igen.

Jeg ville betegne det som fremskridt - og jeg tror ikke du behøver være
bange for de bliver uvenner - katte kan være måneder om at finde den helt
rigtige melodi. De vil også skiftes til at være en interesserede og den
irriterede.

Hvis du bare forholder dig helt roligt og der ikke decideret er en af dem
som overfalder den anden, så bare sørg for at få nusset begge to i ro og
fred og ellers lad dem selv klare det. Vores lille hittekat blev en overgang
mobbet af de to store hankastrater, mest fordi de tror man leger med alle
ved at springe lige i hovedet på dem og tage brydergreb. Det virker jo på
hunden? Når hun sådan lå på ryggen og hvæste under 3x større fjols, så kunne
jeg godt finde på at lige hæve stemmen og sige synderens navn - det var nok
til at han daffede af og lod som om det nok så ud til regn.

I dag er det hende der ligger i bagholdsangreb på de store. Og mens hun har
været sløj, har de to kæmper solidarisk holdt hende med selskab oppe i
gæsteværelset, hvor hun har fundet et yndlingsputtested.

Vores "gamle" hunkat, som vi tog ind fra stalden, da vi overtog huset, var
ca. 7 måneder om at acceptere de andre helt - og hun rumler stadig
advarende, hvis de snuser hende for længe i måsen når hun ligger og sover på
skrivebordet.

:Pia

Fra : Kate

Dato : 24-08-03 10:21

Hej Tine

Jeg kan faktisk kun sekundere Pia. Det lyder helt normalt og så længe
de kun hvæser og dasker ud efter hinanden ville jeg ikke være specielt
nervøs.
Som Pia nævner, har jeg også brugt lige at råbe navnet på den kat, som
måske ikke lige har villet forstå at den anden kat er træt. Det virker
som regel med at de går fra hinanden, nogle gange med et lidt surt
miaw, dette specielt Lante. Han lyder nærmest som om han siger, "jeg må
da heller aldrig noget"

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar