Dyrelæger!
Fra : HappyDane

Dato : 25-08-03 21:46

Hej NG.

Vi har gjort os mange overvejelser inden vi anskaffede os en hund, har vi
plads nok, kan vi motiverer den, passer den ind i vores familie... og vi
glemte ikke, har vi råd til at have hund.
Med alt dette taget i betragtning, kom vi til den konklution, at der var
plads og råd til en hund i vores liv.
Nu er det ulykkelige bare, vores bil, som er en meget vigtig ting i vores
dagligdag, har lige været på værksted og haft snablen godt nede i vores
økonomi. I går skete der noget med vores nyanskaffede brugte hund, den har
på en eller anden måde fået skadet enten ben eller ryg. Den har brug for
noget hjælp i form af en dyrelæge.
Er der nogen der ved hvordan betaling ved en dyrelæge sker... er det kontant
i bordet, eller er man så heldig at man får et girokort?
Det sidste ville være at fortrække, taget i betragtning af vores i forvejen
dybe hul i økonomien.

Men er det kontant, er det kontant længere er den historie ikke.

Det skal dog lige nævnes at vores hund, er en 6 årig schæfer tæve, der er
stambogsført i DKK, og er testet for H.D. og der blev ikke fundet noget. Så
hvad der er galt med hende ved jeg ikke rigtig. Jeg har dog en teori om at
hun er blevet overanstrengt, da hun igennem de sidste år blot har gået i en
gårdhave, og til tider en tur. Og efter hun er kommet her, bliver der gået
lange ture, badet og kastet med pind, og via den vej har hun fået forstuvet
eller overanstrengt, enten ben eller ryg.

Med venlig hilsen.

Martin

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-08-03 21:51

Hejsa

Hos vores dyrelæge kan nvi selv bestemme om vi vil betale med det samme
eller vi vil ha' en regning. Ved ikke om det gør sig gældende alle steder
men sådan er vores dyrelæge indrettet

Mvh MArtin

Fra : Ann K

Dato : 25-08-03 22:06

Hejsa.
Meget ofte kan man få dyrlægen med på en afdragsordning
God bedring til vovsen

Mvh Ann

Fra : Rap

Dato : 25-08-03 23:04

Hey

Ved den dyrelæge vi bruger, kan du vælge forskellige måder at betale på.

Vi betaler altid med det samme, når det f.eks er ved sundhedstjek og
lignende. Altså når vi på forhånd ved ca. prisen.

Da vores ældste tæve blev overfaldet sidste år, og opereret flere gange og
bla bla bla, sendte dyrelægen os et girokort da behandlingen var færdig.
Dyrelægen vidste på forhånd, at det var en forsikringssag, og at de derfor
roligt kunne sende regningen på de knap 16.000 kr. til os.

Rap

Fra : Bente Feldballe

Dato : 26-08-03 00:54

"HappyDane" <ae@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men er det kontant, er det kontant længere er den historie ikke.

Hos vores dyrlæge hænger der et skilt i receptionen med teksten: "Vi stoler
på Gud. Alle andre skal betale kontant".

At det så ikke helt håndhæves, har jeg oplevet et par gange, men generelt
tror jeg, at du som ny kunde hos en dyrlæge skal regne med at betale
kontant. Dyrlægen skal jo også lige "se dig an" som kunde, om du er en af
dem, der normalt betaler til tiden o.s.v.

> [...]

> lange ture, badet og kastet med pind, og via den vej har hun fået
forstuvet
> eller overanstrengt, enten ben eller ryg.

Som du selv er inde på, kunne det sagtens være tilfældet her, at jeres nye
hund "bare" er overanstrengt. Jeg passede for adskillige år siden min
daværende hunds bror (gravhund) i en kort periode. Han var ikke overvægtig,
men han var i forrygende dårlig form. Og hos mig kom han med ud og gå en
god, lang tur på omkring 3 kilometer. Dagen efter var han øm over det hele
og peb, når man tog på ham eller løftede ham.

I dette tilfælde vidste jeg med sikkerhed, at han ikke havde været udsat for
vrik eller vrid, så jeg så tiden an et par dage, og det gik da også over
igen. Men hvis I har kastet pind, og hunden har sprunget omkring eller
drejet skarpt eller lignende, *kan* der jo være opstået en skade, som bør
undersøges nærmere og behandles.

Prøv at tænke tilbage, om der har været nogen situationer, hvor skade kan
være opstået og lad det indgå i overvejelserne.

Og så god bedring med jeres hund.

Venlig hilsen

Bente Feldballe

Fra : Zemma Westh

Dato : 26-08-03 06:02

Hej Martin.

Nu ved jeg godt, at du skrev, at I pt. ikke havde nogen penge, men det kan
være en god ide, når I nu økonomisk kommer ovenpå igen at købe en
sygeforsikring til Jeres hund hos Jeres forsikringsselskab.

Vi har en på Sisse, som fungerer sådan, at den dækker alle uforudsete
dyrlægeregninger, som måtte komme udover alm. vaccinationer og sundhedstjek.

God bedring med vuffen,
Zemma

Fra : Pia J

Dato : 26-08-03 07:24

"Zemma Westh" <zemma-no-sp@m-jazzedonjava.com> wrote in message
> [...]
> være en god ide, når I nu økonomisk kommer ovenpå igen at købe en
> sygeforsikring til Jeres hund hos Jeres forsikringsselskab.

Forsikringsselskaberne vil som regel ikke nyforsikre en hund over 4 år :(

:Pia

Fra : Zemma Westh

Dato : 26-08-03 08:26

Heller ikke selvom man har alle sine forsikringer samlet ét sted?

Så ville jeg brokke mig...

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : BN

Dato : 26-08-03 10:02

"Zemma Westh" <zemma-no-sp@m-jazzedonjava.com> skrev i en meddelelse
> Heller ikke selvom man har alle sine forsikringer samlet ét sted?
>
> Så ville jeg brokke mig...

Hej

Højst sandsynligt ikke. Da vi fik tilbud fra Top Danmark om en ny forsikring
og overflyttelse af de andre forsikringer til Top Danamrk (Danske Forsikring
er med heri), villle de ikke forsikre vores hun, da den var over fire år,
selvom den var forsikret ved det selskab vi har i dag (Alm. Brand).

Hilsen BN

Fra : BN

Dato : 26-08-03 09:57

> [...]
> i bordet, eller er man så heldig at man får et girokort?
> Det sidste ville være at fortrække, taget i betragtning af vores i

Hej

Mange dyrlæger vil gerne udstede et girokort, mens andre vil have kontant
betaling... det er ofte de lidt billigere steder, da de herved sparer på
udgiften over at have penge til gode hos kunderne.

Selvom de udsteder et girokort, sakl der jo aligevel betales indenfor
rimelig tid, som regel til den 1., så hvis det er dette I ønsker så prøv at
ringe rundt til de forskellige dyrlæger.

Hilsen BN

Fra : HappyDane

Dato : 26-08-03 15:35

Hej alle!

Så har vuffer været til lægen!
Heldigvis var der ikke noget galt med hverken ben eller ryg, men hun havde
anskaffet sig en lidelse, som nogle hunde får og andre får det ikke! Hun har
betændelse i sine analkirtler, hvilket giver feber og stærke smerter i
bagpartiet. Så har dyrlægen tømt de betændte kirtler, og givet Zari en eller
rettere to sprøjter, en med pencillin og en anden med smertestillende, og så
har vi fået et hav af piller med hjem.

Så vi må bare håbe det går over hurtigt.

Tak for de mange svar.
Det skal dog lige nævnes, at vi måtte betale ved kasse 1, da vi var "nye"
kunder.

Martin