Brist eller race?
Fra : Ladycatwoman

Dato : 25-08-03 11:40

Der har efterhånden været megen debat herinde omkring bidske hunde.

Jeg kom så til at tænke på, om man kan konkludere, at en "normal",
velfungerende hund af hvilken som helst race ALDRIG kunne drømme om at gå
efter en hund, der er mindre end den selv?

Cujo piver hver gang han ser en hund, der er mindre end ham selv, men store
hunde skal lige ses an og blive tit gøet af. Han kunne aldrig drømme om at
gå på noget, der er mindre end ham selv. Er det sådan med alle hunde, der er
"friske" i hovedet?
Kan man konkludere, at dem, der går efter mindre hunde lider af en brist
eller???

Jeg har selv ingen svar, derfor spørger jeg, men man kunne måske forestille
sig, at det måske ikke er racerne der er noget i vejen med, men hundens
hjerne???
Jeg har selv set en flink og rar retriever vende på en tallerken fra den ene
dag til den anden.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-08-03 13:47

On Mon, 25 Aug 2003 12:39:45 +0200, "Ladycatwoman"
<ladycatwoman@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>hjerne???
>Jeg har selv set en flink og rar retriever vende på en tallerken fra den ene

,,,,I hundeverden ser de ikke på størelse, de ser på udstrålningen og
"duften" det er kun os mennesker der har respekt/er bange for andre
mennesker blot fordi de er større end os selv, sådan tænker hunde ikke
! jeg har da flere gange set små gravhunde "bestemte herrer" skræmme
meget store hunde væk , og set store hunde gå til angreb på små, de
tænker slet ikke over størelsen, men over udstrålningen.

ellers har jeg mødt hunde af store racer og næsten alle forskellige
racer der har haft brist for der har været rigtigt mange store
hunde der har prøvet at gå efter min hund eller knuret eller vist
tænder, selv om han ikke er så høj, det er udstålningen og duften der
afgører om hunde kan lide hinanden ikke størelsen

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 25-08-03 17:18

> [...]
>hjerne???
>Jeg har selv set en flink og rar retriever vende på en tallerken fra den ene

Min schæfer er meget voldsom overfor hvalpe og unghunde. Set fra mit
synspukt er det en brist, men jeg har hørt om mange andre hunde som
også har det sådan. Det opstod pludselig, fra den ene dag til den
anden, i en alder af ca. 7 måneder. Måske hun har noget hun skal have
betalt tilbage for som hvalp var hun selv den underkuede i forhold til
de jævnaldrende på hvalpeholdet.

Jeg må selvfølgelig holde hende i snor når jeg møder andre hunde
indtil jeg har sikret mig der ikke er tale om en unghund/hvalp.

Mvh
Søren