Hunde IQ
Fra : David Holm

Dato : 24-08-03 22:36

Hejsa

Lige en sjov lille test fra Illustreret Videnskab:
http://www.illvid.dk/hundeIQ/index.asp

Vores hund (Sandy) klarede den ganske fint

mvh

David

Fra : Leyna

Dato : 24-08-03 23:56

Hæ! Vaks er brilliant!
Mors kloge hund! *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 28-08-03 20:42

Mon, 25 Aug 2003 00:56:04 +0200, Leyna wrote:

>Hæ! Vaks er brilliant!
>Mors kloge hund! *G*

Mine scorede 52-54 point. Storartede med høj intelligens!
Det stod der altså!

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

En, der intet ved og ved, at han/hun intet ved, ved mere end en,
der intet ved og ikke ved, at han/hun intet ved.

Fra : Pia J

Dato : 25-08-03 07:01

"David Holm" <wormie_fjerndette@alberg.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Lige en sjov lille test fra Illustreret Videnskab:
> http://www.illvid.dk/hundeIQ/index.asp
>
> Vores hund (Sandy) klarede den ganske fint

Der mangler altså en svarmulighed i sidste spørgsmål: "Braser gennem pappet
og tager kiksen"

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 25-08-03 09:58

On Mon, 25 Aug 2003 08:00:46 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>"David Holm" <wormie_fjerndette@alberg.dk> wrote in message

>Der mangler altså en svarmulighed i sidste spørgsmål: "Braser gennem pappet
>og tager kiksen"

Du har smugkigget da jeg lavede de øvelser med Vaks, ikk'? *G*
Jeg har nu svaret ud fra hvor lang tid det tager ham at finde en
løsning for at få godbidden frem i lyset og det er altid lykkedes ham
på under 10 sek. Han gør det dog ikke som det bliver beskrevet nogen
steder... Eksempvis, så forsøgte jeg mig med at gemme en godbid under
en omvendt skål. Da der blev sagt værs'go så snuppede han straks
skålen og vandrede en sejrsrunde med den i stuen. Godbidden var han
ikke interesseret i, men han spiste den da, efter at have afleveret
sit "bytte" til mig. Og ting der er gemt i mere skrøbelige materialer,
der bliver materialet bare splittet ad, så man kan komme til at hente
"byttet"
Jeg købte engang sådan en firkantet boks i oksehud med små godbidder
indei, og små huller, som var beregnet til at hunden så kunne ryste de
små godbidder ud af først. Vaks rystede ikke med noget som helst, men
bed "snoren" over og hev den ud hele vejen rundt, så der lå seks
stykker oksehud plus et par godbidder på gulvet i løbet af 20-30
sekunder. Og jeg havde regnet med at han kunne have glæde af denne box
i et par timer. *suk*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : mus

Dato : 29-08-03 21:34

Ja det var godt nok sjovt. Min hund er åbenbart briliant. Synes nu ikke
altid han opfører sig således - øhh nærmest smådum engang i mellem.
Feks når han prøver at fange sin egen hale som en kat ville gøre det.

Skal lige sige min hun er en glad og legesyg boxer.
Han var helt vild med den test.

Mit største problem var der hvor jeg skulle vente til han var gået væk og så
kigge på ham og få hans opmærksomhed og så smile. Det tog godt nok lang tid
før han gik væk fra mig eller jeg kunne gå væk fra ham. Han klistrede til
mig og kiggede hele tiden med glad forventning i hele ansigtet. Spændt på
hvad næste opgave blev.

I starten troede jeg faktisk han ingen point kunne få i indlæring. Hver gang
jeg sagde frontal gøede han og logrede helt vildt med halen. Så måtte jeg
flytte det store handyr 20 gange, Det var ikke let da han klistrede til mit
venstre ben.
Så kom min kæreste ind og prøvede 3 gange og så var den bare hjemme. Så det
var vist mig og ikke hunden det var galt med.

Alle problemopgaver løste han lynhurtigt selv om han ikke er spor madglad.
Så der hvor det gerne måtte lugte kraftigt rippede jeg lige køleskabet for
hamburyg,