Hvad er "Kamphunde" ???
Fra : TH

Dato : 24-08-03 19:05

Jeg er ved at blive skør!!!!,
når jeg læser her, ser jeg masser af diskussioner om "kamphunde".
Alt fra Mops, Franskbulldog til Mastiff er her samme sag :( ,
Dvs. hvis 3 Amstaff går amok bliver alle disse racer automatisk
indblandet.
Hvad hvis mand gjorde det på samme måde med Brugs/beskyttelseshunde
???
Hvis en Airedaleterrier bider, stopper jeg da ikke en Schæferejer på
gaden og fortæller at disse skide Brugshunde skulle forbydes.

Jeg mener ikke der er lavet nogen statistik, men jeg vil påstå at der
er lige så mange stjernepsykopater der har Rottweiler som Amstaff.

Til orientering kan jeg fortælle at Ambull ikke har noget med en
kamphund at gøre dens historie og oprindelig brug er faktisk meget lig
Rotten og Boxerens
Altså Kvæghund og senere Brugs/beskyttelseshund, så næste gang i ser
rødderne med deres ambull´s er det de skide brugshunde og ikke
kamphunde ;)

MVH
TH

Fra : Battlefield´s

Dato : 24-08-03 19:16

"TH" <doubleagentdoubleagent@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Altså Kvæghund og senere Brugs/beskyttelseshund, så næste gang i ser
> rødderne med deres ambull´s er det de skide brugshunde og ikke

Hej
Hvad er en Ambull?
Jeg har kun hørt om Amstaff.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Line

Dato : 24-08-03 21:12

Battlefield´s wrote:
> Hvad er en Ambull?
> Jeg har kun hørt om Amstaff.

Hejsa.

En amerikansk (pit?)bullterrier, vil jeg tro.........?

--
Mvh. Line

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 24-08-03 21:31

"Line" <nasse@jubiimail.dk> wrote in message

> Hejsa.
>
> En amerikansk (pit?)bullterrier, vil jeg tro.........?
>
> --
> Mvh. Line

Nej, bliver nok amerikansk bulldog, der sigtes til her - i hvert fald ud fra
de arbejdsområder, der beskrives.

-Trine

Fra : Line

Dato : 24-08-03 22:28

Trine Dyrgaard wrote:

> Nej, bliver nok amerikansk bulldog, der sigtes til her - i hvert fald
> ud fra de arbejdsområder, der beskrives.

Ehem........lover at begynde at læse _hele_ indlægget fra nu af og ikke kun
subj.!!

--
Mvh. Line

Fra : TH

Dato : 24-08-03 22:05

> Hej
> Hvad er en Ambull?

Amerikanskbulldog

MVH
TH

Fra : JBH

Dato : 25-08-03 01:05

> [...]
>
> Til orientering kan jeg fortælle at Ambull ikke har noget med en
> kamphund at gøre dens historie og oprindelig brug er faktisk meget lig

Rottén er mig bekendt en kvæghund.
Boxeren er helt sikkert en kamphund

Af sind er de i alt fald vidt forskellige

mvh
JBH

Fra : NEWS

Dato : 25-08-03 06:19

Det er dejligt når nogen som virkelig har forstand på hunde udtaler sig. Det
er bare lige dette at fordi en hund hedder Buldogs behøver det jo ikke at
have noget med kvæg at gøre. Det kunne jo også have noget med dens krops
bygning at gøre, hvis man sammenligner den med en tyr.
Lad os så bare aftale at vi ikke kalder hundene for kamphunde mere, men bare
nogle gale køtere der bliver tossede i hovedet når de ser andre hunde.
Poul

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-08-03 09:45

On Mon, 25 Aug 2003 07:18:52 +0200, "NEWS"
<jyskkranservice@get2net.dk> wrotd:

> [...]
>nogle gale køtere der bliver tossede i hovedet når de ser andre hunde.

,,,,ja det er sjovt når nogen med forstand kommer med ideer til
hvorfor hundene hedder som de hedder Bulldog-navnet kommer af at
de i tidernes morgen blev brugt til tyrebidning ! en
underholdningssport dengang, hvor de slap flere bulldogs ind for at
bide en tyr ihjel.

Da tyrebidning blev forbudt begyndte mange at bruge hundene til
hundekampe istedet for, visse linier af Amerikansk Bulldog blev
faktisk også brugt til kamphunde ! mener at de var/er
"Johnson-linierne" eller "Bully". Ligesom rigtig mange andre racer der
i dag bliver kaldt for brugshunde også har været brugt til hundekampe
i tidernes morgen, og det ser jeg intet forkert i ! det giver en
større forståelse for ens race hvis man ved hvad den har været brugt
til i tidernes morgen, og nogle af de Am.Bulldogs "de mindste" var
altså ret gode til hundekampe. Og så kan man jo kalde dem hvad man
vil, jeg mener mere man skulle tænke over hvad man skal kalde ejeren
af hvert enkelt hund.