Eheim, det dur´!
Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-08-03 16:28

Hejsa,

nej jeg arbejder ikke i en butik som forhandler eheim, men vil lige dele min
glæde med jer.

Efter lang tids kamp med utæthed og skiften O-ring i mit Fluval 304 filter,
blev jeg idag så træt af det, at jeg ville have et nyt filter.

Da mange jo sværger til eheim, købte jeg et Eheim 2026 filter idag.

Førstehåndsindtrykket er, at eheim er mere gennemtænkt og mere "kram". Det
virker som god kvalitet.

Ser man på pakningen, som jeg gjorde pga mit fluval, lukker den på en anden
måde, som for mig virker bedre end fluvals.

Jeg monterer og den primer funktion virker sgu noget bedre end i Fluvallen.
I fluvallen er det et lille håndtag som man pumper med mange gange.
På Eheim trykkede jeg blot én gang, så sugede det lystigt vand til filter og
udgangsslange var fyldt op.
Nemmere kunne det sgu ikke være.

Jeg tænder, og hold da op, det siger ikke meget ift fluvallen.

Så jeg er nu også eheimfan, på trods af jeg for mange år hadede deres
spandfiltre pga man selv skulle prime

Prismæssigt er de lidt dyrere, gav 1400,- og hvade så filter materiale fra
min gamle pumpe.

Men indtil videre ser det godt ud!

Nu vil jeg lede efter kvittering, for at se om min fluval stadig er under
garanti.

med glade hilsner

Thomas Jensen og fiskene (som også smiler mere nu

Fra : Rapper

Dato : 28-08-03 16:11

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> Efter lang tids kamp med utæthed og skiften O-ring i mit Fluval 304
filter,
> blev jeg idag så træt af det, at jeg ville have et nyt filter.

Fluval er så også temmelig rådden kvalitet...

Eheim er lækkert, ja. Kan dog også anbefale ViaAqua som koster noget der
ligner det halve og kan det samme, i hvert fald i mit tilfælde. Og den kan
SLET ikke høres.

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : Ibber Rene Cairo

Dato : 28-08-03 17:24

Eller i stedet købe en hozelook i bilka
godt nok til havedam, men virker på samme måde
og så er der uvc lys indbygget. Sådan en sjover kan man få for 1100. Renser
et par tusind liter vand i timen

men nogen vil jo have B & O anlæg og andre betaler gladeligt for at få en
mærkevare

Fra : Aardvark

Dato : 28-08-03 19:58

"Ibber Rene Cairo" <123@ishoejby.dk> wrote in

> [...]
> Renser et par tusind liter vand i timen
>
> men nogen vil jo have B & O anlæg og andre betaler gladeligt for at få

Havedamsfilter ? Skal jeg så til at grave mit 660 liter ned ? Det bliver
konen ikke glad for....også lidt besværligt...da gulvet er af beton...

/Aard

Fra : Ibber Rene Cairo

Dato : 28-08-03 21:06

> Havedamsfilter ? Skal jeg så til at grave mit 660 liter ned ? Det bliver
> konen ikke glad for....også lidt besværligt...da gulvet er af beton...

Du er da ikke for kvik ?
Du sætter da bare pumpen op på loftet
http://www.superkoi.dk/gfx/upload/produkter/produkter_23_12_121_ts.jpg

Fra : Aardvark

Dato : 30-08-03 11:59

"Ibber Rene Cairo" <123@ishoejby.dk> wrote in news:biln3i$ot0$1
@news.net.uni-c.dk:

> Du er da ikke for kvik ?
> Du sætter da bare pumpen op på loftet
> http://www.superkoi.dk/gfx/upload/produkter/produkter_23_12_121_ts.jpg

Det var sarkasme, men du er måske ikke bekendt med dét begreb ?

/Aard

Fra : jabbe

Dato : 06-09-03 15:01

> Du er da ikke for kvik ?
> Du sætter da bare pumpen op på loftet

DSet bliver overboen da ikke glad for..:)
--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen af
det)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2 (drager dem med 2 snore
i luften)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-08-03 07:41

Rasmus skrev:
Kan dog også anbefale ViaAqua som koster noget der

Nu er det ikke for at forklejne de mærke I nævner, men sidste sagde
forskellige folk det somme som I gør om Fluval, at det var lige så godt som
Ehein osv osv, så denne gang gik jeg efter det som jeg ikke har hørt NOGEN
tale dårlig om: Eheim.

mvh

Thomas Jensen

Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 29-08-03 10:53

Jeg har aldrig forstrudt mine køb af Eheim. Ja det er dyrt - men man kunne
kaste sit blik mod udlandet. Jeg har eks, købte nogle Eheim pumper i
Rostock, og de kostede kun lidt over det halve af den danske pris! Jeg ved
ikke hvordan det ser ud syd for grændsen... men bor man i nærheden, så kan
det jo undersøges!

konklusion - Eheim er dyrt, men man har ingen klager.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-08-03 11:09

> konklusion - Eheim er dyrt, men man har ingen klager.

nemmerlig og det vil jeg gerne betale for, og 1400 for en pumpe til et
325liters er ikke sååå sindsygt synes jeg.

mvh

Thomas Jensen

Fra : jabbe

Dato : 06-09-03 15:10

> konklusion - Eheim er dyrt, men man har ingen klager.

Faktisk kan man ikke tillade sig at klage da en pumpe burde holde i MANGE
år...
min Ehim 2211 holdt i 6år inden jeg slukkede for den, den virker stadig men
da jeg lukkede for akvariet var der jo ingen grund til at den kørte..:)

Jeg har hørt flere udtaelser om en pumpe der har kørt i min. 12 år uden
problemer... del prisen ud på din Eheim og spørg digselv om det ikke er
prisen værd for dine kære fisk...

Om et par måneder kommer den til at køre igen og jeg har prøvet den og den
virker stadig...

Det kan godt være Mercedes-Benz er dyrt men i det lange løb er der jo ikke
mange reparationer og udskiftninger på den og så er den jo god til prisen da
den også har mange kilomeret i sig..
Det var bare en måde at sammenligne Eheim med nogen man måske bedre kan
forholde sig til..