Norge
Fra : Sten

Dato : 27-08-03 14:11

>Per Rasmussen wrote: i tråden Varme i CV..... Re: Gas - gas /
Autogas ?

> vores sommertur er fisketur,

beklager, synes at jeg kommer helt væk fra emnet for tråden - starter
for god ordens skyld en ny

Og jeg fortrød at grejet ikke var med. - næste gang skal det være
mere adstadigt, med mere end en overnatning pr. sted og så bliver der
tid til fiskestangen.
Vi var bl.a. på en plads ved Moldefjorden og farvandet lignede
fuldstændigt min egen hjemmebane HH, dog mere øde, men saltvand og
det at pladsen ligger tæt på færgeruten mellem Åfarsnes og Sølsnes
der leder op til Molde. Færgerne pisker frem og tilbage som her, men
koster selvfølgelig kun en brøkdel.( Scandlines arbejder åbenbart " på
kaperbrev", som statsansat sørøver, men det er en anden historie)

Ingen i familien husker navnet på pladsen, er ikke på vores
campingkortet, men der er sat et stort x lidt østover af vej 660 -
(så det er ikke plads 88 som også så hyggelig ud), hvor vi fandt den
perfekte lille lystfisker campingplads. Terrasser med pragtudsigt,
mest hytter, men også fint til både CV og telte. Asfalterede veje på
og mellem terrasserne og nybygget flot toiletbadehus med kæmpe frysere
på gavlen til fangsten - og en lille læhavn 20 pladser med pladsens 5
stk. bådudlejning - læ plads og hus - med hygge og rense borde ved
anløbspladsen . Badestrand uden på den lille mole så unger og kone
kan anvises tidsfordriv og en lille trampolin til udtrætning af
hyperaktive overtrætte campister.

Ved ankomsten ca. 18 tiden møder vi lejerchefen med udstyret i
hånden - foran kontoret, der har et kæmpe Lakseskilt på facaden. -
( sympatisk træk, ikke ? ) og 4 campister/lystfiskere på slæb.
Hej, - Danskere ? Gir hånd, Vi tar af sted nu ! Find en plads der
passer ! problemer ? Godt , - sker der noget, - nabogården ved
siden af ! I har en mobil ? godt ! Ses i morgen. Ingen
papirflyvere , mobilnr. på døren.

Så ham igen ved 05 tiden, af sted med en anden flok - og var meget
bekymrede for måske ikke at kunne få lov at betale. Men han var
selvfølgelig tilbage ved 9 tiden og indkasserede en 100 kr. seddel for
7 personer 1 hund 2 biler og en plads med strøm. og vi fik en lille
kvittering. x x x Betalt 100 kr. og Dato.

Vi var selvfølgelig nede, dels at bade i fjorden, men også se på
bådene der kom ind, og hæftede os ved nogle kæmpe culler og lidt laks
og så, at senere hjemvendte, efter rensning begyndte at lave mad,
starte rygeovne og grills, så vi gætter på fisk, ikke omkring
midnat - hvor det stadig var lyst så man kunne læse avis. - massiv
hygge til alle sider - Fisk skal spises nyfanget !

> vi bruger oftest selv den vej, og holder os væk fra E6, i Norge
kører
> vi ad RV3, mindre trafik og færre byer = højere
gennemsnitshastighed,
> og så er det meget nemmere at finde pladser til overnatning uden for
> campingpladserne.

Vi opdagede, at der langs elvene, der næsten altid findes langs med
vejene, og oftest i forbindelse broer til bebyggelse på anden side af
elven, tit er vej ned til bredden, hvor de lokale så har badeplads -
fiskeplads - bålplads - eng - eller hvad de nu bruger de egnede
bredder til., og vi så aldrig et eneste skilt med camping forbudt.
Igennem byerne, ja, men aldrig ude.
Lækkert sted at indtage frokosten, siesta - overnatte , og den meget
øde Norske natur gør, at der som oftest er temmelig langt til
naboerne. Vi fandt flere steder at slyngninger havde dannet fineste
sandbredder - og glædede os over, at vandet i elvene oppe i højderne
kan drikkes. Død lækkert også selv om vandet smager mest af sne.

Selvfølgelig skal man tænke på vejret. Et skybrud længere oppe kan gi
pludselig oversvømmelse, og så er det klogt at ha flugtvejen i orden.
Kik på bredderne, det ses som regel hvor højt vandet kommer.

Og så skal man ikke som os, på vejen op efter siesta, få hjulene ned i
hjulsporene så den hænger på maven - vel ) Godt at man er 2
biler.

Den Norske allemansret er beskrevet på
http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/Norge/allemandsretten.a
sp

- Hej for Norges land
mvh sten

Fra : Steen Larsen

Dato : 27-08-03 15:16

"Sten" <br_sogs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Den Norske allemansret er beskrevet på
> http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/Norge/allemandsretten.a
> sp

Hej Sten

Dit link knækker Det kan løses ved at opdatere det Outlook express
6.00.2800.1106 til Outlook express 6.00.2800.1123 eller instalere
tredepartsprogramet OE-Quotefix.

Her kommer linket uden at det er knækket
http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/Norge/allemandsretten.asp

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Sten

Dato : 27-08-03 16:50

Steen Larsen wrote:
> [...]
> 6.00.2800.1106 til Outlook express 6.00.2800.1123 eller instalere
> tredepartsprogramet OE-Quotefix.
>
> Her kommer linket uden at det er knækket

Hej Steen
beklager har ganske rigtig 1106, men bruger da OE QFix ver.1.19.1
men kan være at det bare er min sædvanlige sjusk, eller en knækket
nejl fra min musse skadede klo. ?

Men jeg er ude for at der ses x antal nye indlæg i mappeoversigten,
uden de kan findes når jeg kiggen ned gennem -
Må så slette mappen og hente dem ind for at få dem alle ind - træls.
Har nu lagt sunsite ind også ,for at se om det hjælper - burde være
samme problem der - ikke

Et andet problem - er for tiden ofte ude for at link på siderne ikke
virker, men hvis jeg kopierer dem op i adrlinien og tr. enter -
virker de fint.-
er det hørt før.? Syntes først det kom efter jeg fik stofanet. Expl
hedder....... 11061C - skal jeg opdatere ?

hilsen
sten bo

Fra : Jock Iuel

Dato : 27-08-03 20:47

Det undrer mig, at man ikke bare kaster det dersens skod-outlook over
højre skulder og installerer Netscape 7 i stedet. Den indeholder et
rigtigt godt mail-program, hvor man ikke har alle de problemer der
bliver nævnt her - og så er man samtidig fri for at støtte monopolet

--------------------
Jock Iuel - Helsinge

Fra : Sten

Dato : 28-08-03 07:53

Jock Iuel wrote:
> [...]
> rigtigt godt mail-program, hvor man ikke har alle de problemer der
> bliver nævnt her - og så er man samtidig fri for at støtte monopolet

Hej Jock

Vane - doven - og så gidder jeg ikke at pille før det ikke kører - og
så kun nødtvunget.

Har lige kørt MSupdate og hentet 9 explorer/outlook sikkerheds og
kerneopdateringer og 32 stk til win 98 se. kan se at det sidste gang
var i aug 02 - og april 03 og det er åbenbart lang tid med MS. - og
derefter en ny version af QFix

Tak til Steen - håber det hjælper..

Dertil kører der en popupkiller, på prøve et spamfilter - og noget
der hedder Advare. Og en Norton AV - opdateres løbende - Zonealarm og
en Ruter med indbygget firewall.
Ren paranøja

Bruger du stadig Windows eller er det Linux ?
er der aldrig, bare en lille smule, der ikke virker i Netscape -
sådan til trøst for alle de der hænger på MS - er det nødvendigt med
AV - eller klarer du dig med kun at tillade ren tekst, også på nettet
og afvise alle ukendte mails og vedhæftede filer ? Er der ingen
hjælpeprogrammer ? )

Var også fanatisk Netscape engang - tror det er som i horrorfilmene,
hvor man blir bidt af vampyrene - vågner op som en af flokken, blege
og en hel del blod fattigere. MS inficeret blod må for øvrigt være
særlig sødt for dem der skriver alle de satans vira, eller er
nysgerrige i andre folks pcere -

Med respekt for de immune.

hilsen sten bo

Der mener at MS skriver "åbne" programmer af US og vestlige industri
og sikkerhedshensyn. Dumt andet. Spekulere da lidt på hvad det er MS
update lægge ind i pc´en. Men hva f.....