MS Windows
briani 27239
Disable touchpad på en bærbar med Win XP
Fra : Mogens

Dato : 28-08-03 14:19

Hej

Har lige købt mig en Acer Aspire 1312.
( med Windows XP home )

Eftersom jeg bruger en USB mus har jeg ikke
brug for touchpad'en og det er irriterende at
jeg kommer til at aktivere den når jeg lægger
håndleddet på maskinen mens jeg skriver.

Kan touchpad'en slåes fra ? Manualen er ikke
til megen hjælp på det område.

Jeg er ikke vant til Windows XP, så jeg kan
selvfølgelig have overset en indstilling et sted.
Jeg har kigget i enhedshåndteringen uden
resultat.

Nogen forslag ?

På forhånd tak

mvh Mogens

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 28-08-03 14:33

Jeg mener, at der i kontrolpanellet under muse indstillinger findes et
faneblad, hvor man kan sætte div indstillinger for touchpad.
Bla. slå den fra.

Jeg dog ikke, om det gælder alle, men det gør det på min (som er en synopsis
eller sådan noget).

Ud over det, så får du nok mere glæder af, at spørge i:

dk.edb.hardware.baerbar

Michael

Fra : Mogens

Dato : 28-08-03 19:00

On Thu, 28 Aug 2003 15:32:37 +0200, "Michael Vilhelmsen"
<smom22@hotmail.com> wrote:

>Jeg mener, at der i kontrolpanellet under muse indstillinger findes et
>faneblad, hvor man kan sætte div indstillinger for touchpad.
>Bla. slå den fra.

Er prøvet. Jeg kan slå den eksterne mus fra, men ikke
touchpad'en.

>Ud over det, så får du nok mere glæder af, at spørge i:
>dk.edb.hardware.baerbar

Er også prøvet uden resultat. Desværre.

mvh Mogens

Fra : Janner

Dato : 28-08-03 14:50

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message
> Hej
>
> Har lige købt mig en Acer Aspire 1312.
> ( med Windows XP home )
>

> På forhånd tak
>
> mvh Mogens

På min Acer 270 er den en function key der kan slå det fra ..... Tryk på din
blå Fn tast og så på den pågældende "F" tast ... på min er det Fn + F7 der
slår skidtet fra.

Hygge

Jan

Fra : Mogens

Dato : 28-08-03 19:00

On Thu, 28 Aug 2003 15:50:21 +0200, "Janner" <askme2@unameithoney.com>
wrote:

>På min Acer 270 er den en function key der kan slå det fra ..... Tryk på din
>blå Fn tast og så på den pågældende "F" tast ... på min er det Fn + F7 der
>slår skidtet fra.

Jeg har prøvet samtlige F taster sammen med Fn tasten, men
desværre uden resultat.

mvh Mogens

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-08-03 19:07

In dk.edb.system.ms-windows, Mogens wrote:

>Kan touchpad'en slåes fra ?

Min kan slås fra i BIOS. At det ikke virker er så en anden sag, men
prøv at se om det ikke skulle kunne lade sig gøre på din.

--
Lars Stokholm

With a mind that renders everything sensitive,
what chance do I have here? - Kate Bush (Not This Time)

Fra : Mogens

Dato : 28-08-03 23:36

On Thu, 28 Aug 2003 20:06:51 +0200, Lars Stokholm <monospam@mail.dk>
wrote:

>Min kan slås fra i BIOS. At det ikke virker er så en anden sag, men
>prøv at se om det ikke skulle kunne lade sig gøre på din.

Der er ikke meget BIOS på sådan en Acer.
Jeg kan trykke F2 ved boot og så kommer
der en enkelt skærm op hvor jeg kan vælge
boot device og stille uret. Det er alt. :o\

mvh Mogens