MS Windows
briani 27239
Deling af filer på trådløst lokalnetværk
Fra : Jonas HS

Dato : 28-08-03 13:44

Jeg har
- en bærbar med XP Pro
som jeg gerne vil give (trådløs) adgang til filer på en anden
- bærbar med XP Home

De har begge adgang til internettet gennem den samme trådløse router (eller
hvad det hedder).

Jeg har forsøgt mig med forskellige kombinationer under
"Netværksforbindelser" men intet virker.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør? - Evt. pege på en URL...

Tak.

- Jonas

Fra : Michael Thomsen

Dato : 28-08-03 13:56

Allerførst start med at på i Start ->Programmer->Tilbehør->Kommunikation ->
Guiden Netværksinstallation.

Kør den på begge 2 og vælg de rigtige punkter (de 2 maskiner skal
selvfølgelig være ens)

Så går du i denne computer og højre klikker på C:\ og vælger Deling og
sikkerhed.

Tryk på "Hvis du forstår...."
Nede i bunden skal du sætte et v i Del denne mappe på netværket. okay trykke
ok.

Nu skal du højre klikke på netværksteder og søg efter computere. find den
anden computer og gå ind på den, nu skulle du kunne se c:\ som er delt

Mvh Michael

Fra : Jonas HS

Dato : 28-08-03 14:10

Tak for hjælpen - det er lykkedes - med den tilføjelse at det skal være den
samme bruger der er logget ind på begge maskiner.

- Jonas