ISDN 3-stikdåse
Fra : John K

Dato : 06-04-01 14:38

Hejsa

Vi er havnet i et problem, som der forhåbentlig er en løsning på, uden at
skulle oprette endnu et ISDN2 abonnement.

Vi har p.t. følgende opsætning:

Linje 1 går til en ISDN 3-stikdåse, der forsyner 2 ISDN-telefoner og en
Eicon Diva med signal.

Linje 2 går til et ISDN-kort i en PC.

Vi skal have monteret en Zyxel Omni Net Plus ISDN TA på linje 2.

Spørgsmålet er så:

Vil det virke hvis vi monterer en ISDN 3-stikdåse på linje 2 også?

Hvis ikke - hvad er der af alternative løsninger...

Mvh

John K

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-04-01 15:53

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vil det virke hvis vi monterer en ISDN 3-stikdåse på linje 2 også?

Ja.

mvh
Bjørn

Fra : John K

Dato : 06-04-01 15:56

> Ja.

Tak.

Mvh

John K

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-04-01 17:24

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vil det virke hvis vi monterer en ISDN 3-stikdåse på linje 2 også?

Ja, blot skal nt-boksen stå til uendelige ohm

> Hvis ikke - hvad er der af alternative løsninger...

Man kan trække en s-bus med op til tolv stik.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-04-01 20:34

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message news:9akqhq$109j$1@tnews.inet.tele.dk...
> "John K" <sydfynsfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja, blot skal nt-boksen stå til uendelige ohm'

Jeg skal lige høre,,

Hvad skal den stå på, når man har een 3-stikdåse?

Jeg har hele tiden haft den på 100 ohm,, men hvad er det rigtige?

Jeg fik nemlig af vide, at den skulle stå på 50 ohm, hos fejlservice..

(jeg havde problemer med at nettet gik ned, når der kom indgående opkald..)

den stod i ISDN porten i NT´en..

Nu står den i S-bus..

Hvad er den helt rigtige tilslutning, når man har en 3-stikdåse?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-04-01 11:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal den stå på, når man har een 3-stikdåse?

100 ohm
(signal-kredsløbet overstyrer hvis der ikke er en samlet ohmsk modstand på
50 ohm. Der sidder 100 ohm i 3-stikdåsen og i parallele kredsløb er 100 +
100 som bekendt 50

> Jeg har hele tiden haft den på 100 ohm,, men hvad er det rigtige?

100

> Jeg fik nemlig af vide, at den skulle stå på 50 ohm, hos fejlservice..

Det er en kendt erfaring at problemer med kabler kan løses ved at pille i
modstanden, men jeg synes hellere man skal skifte det defekte kabel.

> (jeg havde problemer med at nettet gik ned, når der kom indgående
opkald..)

Kan også være et strøm-problem. Har du NT'en i en stikkontakt?

> den stod i ISDN porten i NT´en..
> Nu står den i S-bus..

Har _ingen_ betydning. Der er parallelt koblede.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-01 11:45

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message news:9amqou$1sl0$1@tnews.inet.tele.dk...
> [...]
> 50 ohm. Der sidder 100 ohm i 3-stikdåsen og i parallele kredsløb er 100 +

Ok, fint fint

> Det er en kendt erfaring at problemer med kabler kan løses ved at pille i
> modstanden, men jeg synes hellere man skal skifte det defekte kabel.

Jeg tror ikke der er nogen defekte kabler...

> opkald..)
>
> Kan også være et strøm-problem. Har du NT'en i en stikkontakt?

Ja,,,

men problemet er løst,, jeg ved ikke rigtig hvad der var galt..

Jo hvad ville der ske, hvis jeg havde sat den i uendelige ohm? Nu bliver jeg nemlig i tvivl om hvad jeg havde den i Før..

> Har _ingen_ betydning. Der er parallelt koblede.

ok, fint.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-04-01 12:06

> Jo hvad ville der ske, hvis jeg havde sat den i uendelige ohm? Nu bliver
jeg nemlig i tvivl om hvad jeg havde den i Før..

Uforudsigelige resultater, fx at linjen vipper ved opkald.

Fra : John K

Dato : 07-04-01 12:55

> Ja, blot skal nt-boksen stå til uendelige ohm

Tak for hjælpen - det ser ud til at virke :)

Mvh

John K