MS Windows
briani 27239
HD Volumemanagement for viderekomne ?
Fra : Rasmus

Dato : 26-08-03 21:37

Goddag i stuen

OS = Win2000/US/SP4

Kan man ændre drevbogstav og aktiv partition fra en bootdisk eller ved at
boote på installations CD-en ?

Baggrund:
------------
Jeg booter fra en SCSI disk med w2k (det aktive OS kører nu på C-drevet).

Nu kører jeg restore af et driveimage (sat op til at fungere som C-drev),
til første partition på en IDE HD som har bogstav D:

Dette D-drev skal være C-drev når SCSI disken slukkes.

Med det bliver det ikke - fordi:
Win2000 vil efter restore af driveimage til D-drevet, kræve reboot og
automatisk opdatering af drevbogstaver, og derved bliver systemet på D-
drevet FORTSAT et D-drev, men det skulle jo have været C-drev ved
genstart uden SCSI disk.

Man ville i mange tilfælde kunne boote også selvom bogstavet er D: men
desværre alt for meget software er dårligt skrevet og benytter ikke en
systemvariabel i path'en, og dette gør at man ikke kan logge på en bruger
eller admin.

Spørgsmålet er nu så om man kan boote fra en floppy el. CD og så ændre
drevbogstavet for den primære aktive partition fra D: til C: ?

Eller man blot kan slette "System Volume Information" folderen ?

Fra : Leo E

Dato : 27-08-03 06:14

Rasmus <rasmus@rasmus.> wrote in message news:<bigge6$jdh$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Spørgsmålet er nu så om man kan boote fra en floppy el. CD og så ændre
> drevbogstavet for den primære aktive partition fra D: til C: ?

Prøv om du kan bruge det her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q223/1/88.asp&NoWebContent=1
Leo