MS Windows
briani 27239
Recovery tools
Fra : Michael Jensen

Dato : 26-08-03 16:55

Hejsa

Jeg har en harddisk som er partitioneret i to dele.
Den ene er der boot og den kan ikke læses. Derfor vil computeren ikke
starte.
Den anden er der ikke plads til at installere winXP på uden at slette noget.

Jeg har en anden computer som jeg evt. kunne prøve at smide harddisken i og
via den prøve at få dataene tilbage.

Hvad er mine muligheder med hensyn til software til at genskabe de data der
ligger på den partition med " disk read error occured"

Se mit indlæg kl 14:05 tidligere idag. msg. id: <bifidq$hc0$1@sunsite.dk>
for yderligere information.

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-08-03 20:45

"Michael Jensen" <michael@ogjFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> ligger på den partition med " disk read error occured"

Jeg vil tro, at de er rimeligt gode. På den pc, hvor du har mulighed for at
koble harddisken på, skal du hente og installere PC Inspektor File Recovery
(er gratis). Det kan genskabe data under mange omstændigheder, bl.a. ødelagt
bootsektor, efter formattering og selv efter en partitionering har jeg set
den redde det meste.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-08-03 20:53

Nu fik jeg lige set dit andet indlæg. Det kan jo være, at du er heldig, at
det blot er boot halløj, som er strøget en tur. Så jeg ville nok først prøve
at installere xp direkte oveni den eksisterende. Det ødelægger og fjerner
ikke de eksisterende programmer og data i øvrigt på disken.

Kurt

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-08-03 01:24

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> at installere xp direkte oveni den eksisterende. Det ødelægger og fjerner
> ikke de eksisterende programmer og data i øvrigt på disken.

Jeg kan desværre ikke få programmet til at virke

Når den skal undersøge drevene kommer der først en "violation error på
pcrecovery.exe" og derefter undersøger den, den harddisk med fejl i ca 2
timer uden at der sker noget. Så afbrød jeg programmet. Harddisken er på
12,12 GB

Den ødelagte harddisk var partitioneret og det er kun den ene partition der
er i stykker, den anden kan jeg nemt læse inde i XP nu da jeg har sat
harddisken over i en anden computer.

Er der andre programmer der kan anbefales

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-08-03 01:56

> [...]
> harddisken over i en anden computer.
>
> Er der andre programmer der kan anbefales

Nu har jeg lige prøvet VirtualLab fra www.binarybiz.com og den kan godt læse
filerne på den ødelagte disk.

Men det koster jo penge. Man kan få 1 MB gratis man kan redde og det har jeg
lige prøvet og det virkede, men det ville være rart hvis der findes et
program der kunne gøre uden at man skulle betale $129 for at rede 5GB.

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : TR

Dato : 26-08-03 20:56