MS Windows
briani 27239
Minimere disk read/write for at opnå hardd~
Fra : Bear

Dato : 26-08-03 15:50

Hello there

Jeg har en always-on maskine som kører WinXP og vil gerne have at disken
står i standby så meget som muligt for at sparre på strømregningen. Jeg har
sat disken (IBM GXP 27GB) til at gå i standby efter 20 minutter, men den når
sjældent i standby fordi XP åbenbart skriver til disken hele tiden (selvom
den ikke laver andet end køre Internet sharing).

Er der nogen der ved hvilke processer/services der skriver til disken hele
tiden i WinXP eller hvordan man kan finde ud af det?

Jeg har kigget i TaskManager med IO Read/Write bytes, men den tæller også
netværkstrafik med :(

Jeg har slået System Restore fra

--
Bjoern D. Rasmussen
www.bearware.dk

p.s. Cross-postet til dk.edb.hardware.drev, dk.edb.system.ms-windows

Fra : TS

Dato : 26-08-03 18:37

Bear wrote:
> [...]
> tiden i WinXP eller hvordan man kan finde ud af det?
>
> Jeg har kigget i TaskManager med IO Read/Write bytes, men den tæller også

Hejsa.
HAr du installeret MS Office eller WP Office - de har noget filsøgning
kørende mere eller mindre konstant. Det kunne evt. også være Norton
Utilities.

/TS