MS Windows
briani 27239
Hvad er der sket med min harddisk
Fra : Michael Jensen

Dato : 26-08-03 13:05

Hejsa

Jeg har lige installeret BitGuard Personal Firewall
Trial-version(www.tryus.dk), men ved ikke om det er det der er skylden.

Efter installation spurgte den rigtigt nok om jeg ville give nogle
programmer lov til at gå på internettet. Dog synes jeg ikke helt at den
spurgte om nok programmer. Og jeg kunne heller ikke komme på internettet
bagefter. Jeg har lige installeret BitGuard på en anden computer uden
problemer. Begge winXP.

Da jeg ikke kunne komme på internettet prøvede jeg at genstarte. Men under
genstarten nåede en ikke helt ind i winXP og der kom "den blå dødsskræm" som
jeg ikke har set siden win98. Skrev noget med at hvis det var første gang
skulle jeg genstarte. Jeg ventede til den havde skrevet den fysiske
hukommelse til harddisken. (tror nok det var det der stod i bunden)

Næste genstart: Boot failure.

Så prøvede jeg at genstarte med XP-cden og køre "Recovery Console" og
"fixboot c:"

Næste genstart: "a disk read error occured"

Hvis jeg i "Recovery Console" skrive "chkdsk /p /r" får jeg "enhed inder
tilsyneladende to eller flere uoprettelige problemer".

Dette lyder jo ikke særligt godt.

Nogen der har forslag til hvordan jeg får reddet dataene på harddisken?

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK].DK

Fra : Rasmus

Dato : 26-08-03 21:57

"Michael Jensen" <michael@ogjFJERN.dk> wrote in

> Nogen der har forslag til hvordan jeg får reddet dataene på
> harddisken?

Det er alle operatøreres skræk det der

Jeg ville prøve at sætte disken i en anden PC som havde noget
partitionssoftware, f.eks PartitionMagic og så se om partitionerne er ok og
om der kan køres noget partitionrecovery.

Når partitionerne er ok, så kan du køre datarecovery, f.esk "Get Data Back
for NTFS" eller EasyRecovery fra OnTrack.

Men det er et helvede