MS Windows
briani 27239
Windows 2000
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 25-08-03 21:30

Hej NG!!
Hvad betyder nedenstående meddelelse, den dukker op med jævne mellemrum.

svchost.exe har genereret fejl og lukkes af Windows.
Programmet skal genstartes. Der oprettes fejllog.

Jeg taster ok og der sker ikke mere.

Hilsen
Ingrid

Fra : jens

Dato : 25-08-03 21:39

"Ingrid Bitsch" <ifb@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> svchost.exe har genereret fejl og lukkes af Windows.
> Programmet skal genstartes. Der oprettes fejllog.

Hvad siger logbogen under system og program ?

Mvh Jens

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-08-03 22:23

Ingrid Bitsch skrev:

> svchost.exe har genereret fejl og lukkes af Windows.

Det er sikkert Blaster-ormen. Har du installeret den opdatering
som lukker hullet?

<http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=52986>

Madsen.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 02-09-03 10:34

"Thomas Madsen" skrev i en meddelelse

> Det er sikkert Blaster-ormen. Har du installeret den opdatering
> som lukker hullet?
>
> <http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=52986>
..
Må jeg godt spørge, hvor meget fylder denne opdatering,
hvis man vil downloade den?

Med venlig hilsen Ruth

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-09-03 10:43

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev i en meddelelse

> .
> Må jeg godt spørge, hvor meget fylder denne opdatering,
> hvis man vil downloade den?

ca. 900kB

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 10:47

Ruth Nielsen skrev:

> Må jeg godt spørge, hvor meget fylder denne opdatering,
> hvis man vil downloade den?

Kommer an på hvilket OS du bruger.

Prøv at højreklikke på den opdatering du
skal bruge til dit OS, vælg "Gem destination
som", så vil du selv finde ud af det.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Joachim Lykke Anders~

Dato : 25-08-03 22:26

> Hvad betyder nedenstående meddelelse, den dukker op med jævne mellemrum.
>
> svchost.exe har genereret fejl og lukkes af Windows.
> Programmet skal genstartes. Der oprettes fejllog.

Hejsa. Det lyder som om du har fået et eksemplar af den famøse blasterorm
ind på din computer, desværre.

Men fortvivl ikke. Installer straks følgende patch:

http://download.microsoft.com/download/8/c/1/8c1edc6a-3189-4922-8ac0-db8d83c8b710/Windows2000-KB823980-x86-DAN.exe

Få fat i en firewall, og kør desuden følgende værktøj til at fjerne ormen
fra dit system:

http://www.virus112.com/w32blasterremoval.exe

Du kan læse mere om skidtet her:

http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp

Joachim Lykke Andersen

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 02-09-03 20:05

"Joachim Lykke Andersen" skrev i en meddelelse

> [...]
8b710/Windows2000-KB823980-x86-DAN.exe

> Få fat i en firewall, og kør desuden følgende værktøj til at fjerne ormen

Jeg beklager at jeg ikke kunne se Jeres svar i eftermiddags.

I skal alle 3 have tak for Jeres svar.

Den store dér fra Microsoft kunne jeg ikke downloade, men jeg er vist
ved at være klar over, hvad jeg skal gøre i stedet.

Hilsen Ruth