MS Windows
briani 27239
regedit: windows kan ikke finde regedit
Fra : michael bennati scho~

Dato : 25-08-03 10:18

Efter utallige af og geninstalleringer af Norton og oprydninger for at få
Norton til at virke igen kan jeg pludselig ikke finde Regedit. Når jeg
skriver regedit og klikker Kør, så får jeg at vide at windows ikke kan finde
regdit. En søgning på Hkey giver heller ingen resultat. Kan jeg have slettet
hele mappen Hkey_Local_Machine...og alt det der?? det er pist væk. Hvis ja,
hvordan kan jeg så få det tilbage?? kan jeg sætte xp-cd'en i og hente noget
over igen?? Hvordan gør jeg? Det er tilsyneladende kun Norton der ikke
virker...
mvh Michael

Fra : Pico

Dato : 25-08-03 14:48

michael bennati schou wrote:
> [...]
> ikke kan finde regdit. En søgning på Hkey giver heller ingen
> resultat. Kan jeg have slettet hele mappen Hkey_Local_Machine...og

Nej det kan du ikke have gjort for så ville XP ikke kører, det er hele
"styre enheden" til XP.
I "gamle dage hed registreringsdatabasen Usere.dat & System.dat, i XP
mener jeg kun den heder ntuser.dat og ligger i hver enkelts profil.

> Hvis ja, hvordan kan jeg så få det tilbage??

Regedit.exe ligger i C:\Winnt (hvis du har installeret XP på drev C
og kan sansynligvis bare placeres der igen. Den fyldeer kun 135 kb
så jeg kan godt sende den til dig hvis din er væk, men prøv en gang
at søg på den for at se om den bare er flyttet.

>kan jeg sætte xp-cd'en i og hente noget over igen?? Hvordan
> gør jeg? Det er tilsyneladende kun Norton der ikke virker...

Ja du kan da pakke den ud fra cab filerene. Det kan være lidt
kringlet hvis du ikke har prøvet det før.
Pico