Kan ikke få Win 2K på netværket via win XP~
Fra : Ukendt

Dato : 28-08-03 17:04

Hej folkens

efter et par dages "roden" med mine maskiner, er jeg nu ved at være godt
gammeldags frustreret.

Jeg har en almindelig PC med Windows XP pro og en bærbar med windows 2000,
som jeg gerne vil have til at samarbejde.
Jeg har fået forbindelse mellem de 2 maskiner, og de kan fint se hinandens
delte mapper, hente data hos hinanden osv.

Den almindelige PC er forsynet med 2 netkort - 1 til ATM-forbindelsen (TDC
ADSL) og et "almindeligt" 100mbit netkort, som forbinder maskinen med min
bærbare PC.

Hvordan sætter jeg win2K maskinen op, så den kan bruge internetforbindelsen
på XP-maskinen? Win XP's "netopsætnings-wizard" understøtter desværre kun
Xp, 95, 98 og ME... ikke win2K.

Nogen der kan guide mig i den rigtige retning?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-03 17:53

"Jesper Brock" <jesper.brock[at]mail.tele.dk> wrote in message
> efter et par dages "roden" med mine maskiner, er jeg nu ved at være godt
> gammeldags frustreret.

Frustrationen er forsvundet

Læsning af Windows XP's hjælpefiler omkring netværksetablering fortæller, at
man bør lade alle øvrige brugere (altså alle brugere på nær den maskine, som
rummer internetforbindelsen) være indstillet til at finde ip-adresse og DNS
automatisk... og DET VIRKER SKIS'me *jubel*

Så nu kan jeg surfe i stereo