Knas med at få en XP på domænet
Fra : ..::jmj::..

Dato : 27-08-03 16:20

Davs NG
En XP arbejdsstation har fungeret som stand-alone, men skal "skubbes" ind på
det eksisterende domæne.
DC er en Windows 2000 Server (DHCP, DNS), hele skidtet står bag en HW
firewall.
Jeg har intet problem haft med at få 2000 arbejdsstationerne meldt ind på
domænet, men det kniber lidt med XP'en...
Hvis jeg bruger Wizard'en ser det ud til at alt er rigtigt, der bliver også
oprettet en computerkonto på domænet, så langt så godt.
Har også forsøgt udenom wizard'en, samme resultat.
Har også prøvet at pille XP'en ud af domænet og ind i en arbejdsgruppe, og
dernæst tilbage igen.

Men hvis jeg på XP efterfølgende vil eksempelvis tilføje gruppen "Domain
Users" til den lokale Administratorgruppe, optræder kun de lokale grupper og
brugere. Normalt kan man jo plukke brugere og brugergrupper fra domænet, men
den liste kommer overhovedet ikke op.

Jeg har normalt ikke problemer med XP og domæner, undtaget altså lige med
denne!

Hvad er der gået galt, eller hvad er det jeg gør galt?
(er på stadiet før jeg flår det sidste hår af hovedet)

PFT, Jørgen

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 27-08-03 21:12

Kan du søge i AD? Feks. via "Start, Search, For People" ?

/Rubeck