netværket virker ikke!
Fra : Søren og Dorte Hanse~

Dato : 27-08-03 14:27

Hejsa!

Jeg har en gammel computer, som jeg gerne vil have på netværk med en ny
computer, som jeg nylig har købt.
Men jeg kan bare ikke få det til at virke.
Internettet virker heller ikke på den gamle computer.

Jeg har førhen brugt den gamle computer på internettet, (jeg har webspeed,
hvor man har et kabelmodem) men efter jeg formaterede den, ville den slet
ingenting.

Det er ligesom om at den slet ikke engang prøve på at komme på netværket
eller internettet.

Hvis der er en som kender problemet må I meget gerne skrive, fordi jeg har
noget som jeg helst skulle have overført den gamle maskine! Forresten, jeg
kører med 98 på den gamle.

Hilsen Søren

Fra : Christian

Dato : 27-08-03 15:44

> [...]
> ingenting.
>
> Det er ligesom om at den slet ikke engang prøve på at komme på netværket

Det kan skyldes et hav af ting lige nogle spørgsmål til dig : )

Er du 110% sikker på de net kort er installeret ordentligt..??
Kan du pinge den anden computer ? (ping ipadresse_på_anden pc)
Er du sikker på at webspeed understøtter at der er 2 pc'er på, på en gang.
??
Hvordan er de netværks setup, switch, router to netkort i en deling over and
pc...

Med Venlig Hilsen
Christian

Fra : Søren og Dorte Hanse~

Dato : 27-08-03 16:21

"Christian" <none@ofyer.com> skrev i en meddelelse
Pyha, alle de spørgsmål.

Nu har jeg ikke forfærdelig meget forstand alle de forskellige drivere, der
skal være de forskellige steder,
men...den computer der. Det er en bærbar computer, med en dock-station. I
dock-stationen sidder der et netkort, som jeg plejer at bruge. Før
formateringen, installerede jeg ikke nogen drivere til dock'en, men efter
formateringen er der godt nok kommet et gul spørgsmålstegn i
enhedshåndteringen. Og den tilhører vist nok dock'en.
Men hvor og hvordan får jeg så en ny driver til den??

Pyha, den var vist en værre omgang!*S*

Fra : Christian

Dato : 27-08-03 16:38

Hehe jeg kan da se jeg havde en lille sprogforvirring i min sidste post,
sidder og makker lidt med en 2003 server på engelsk samtidigt.

Det du gør med det lille gule udråbtegn er at enten dobbelt klikker du på
det eller markerer og vælger egenskaber. Derefter skulle der gerne frem
komme et vindue med nogle muligheder og en af dem er Opdater driver. Der kan
være nogle forskelligs tabs i dette vindue og du må ikke lige hænge mig op
på hvad det skal hedde. Nu håber jeg så på at du har dine driver
disketter/cd-rom'er dem flår du frem af din hemmelige gemmer og er klar til
start. (Hvis du ikke lige har dine drivere kan du højst sandsynligt hente
disse på pc-producentens hjemmeside)
Den spørger dig efter om den selv skal søge efter driveren, inden du trykker
næste skal du lige isætte cd-rom/diskette. Forhåbentlig skulle dette gerne
fjerne dit lille gule udråbstegn.
Hvis der er flere udråbstegn så gentag prodeduren indtil du ikke har flere.

Med venlig hilsen
Christian

** At genstarte er god ting, om ikke andet giver det tid til at tænke lidt
om **