sektornet
Fra : søren

Dato : 26-08-03 12:47

Hej NG

Hvordan undgår jeg at en bærbar PC med fast net og trådløst net forbinder
til begge net på samme tid. Det bliver kriminelt hvis det er Sektornet A-ben
og O-ben der er forbindelse til på samme tid.

Mvh.
Søren Nielsen

Fra : Lars Christensen

Dato : 27-08-03 08:54

"søren" <flindt@nielsen.mail.dk> wrote in

> [...]
> forbinder til begge net på samme tid. Det bliver kriminelt hvis det er
> Sektornet A-ben og O-ben der er forbindelse til på samme tid.

Nemt nok... Du disabler det interface (netkort), som ikke må være
connected...

mvh
Lars Christensen

Fra : søren

Dato : 27-08-03 09:53

På den måde er ansvaret ude ved bruger det vil jeg helst undgå. Det skal
også være muligt at bruge begge netkort. Jeg har set firewall der går amok
bare den ser 2 netkort der er disabled hvis man forbinder på offintlig og
privat side på samme tid.
Vores net er opbygget med switche (layer2) med 2 VLAN.
Pc kører typisk windows xp men linux og win98 er også en mulighed.

Søren

Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-08-03 18:10

søren wrote:

> Hvordan undgår jeg at en bærbar PC med fast net og trådløst net
> forbinder til begge net på samme tid. Det bliver kriminelt hvis det
> er Sektornet A-ben og O-ben der er forbindelse til på samme tid.

F.eks. ved ikke at tillade bærbare på A-benet.

Ole Thomsen

Fra : Søren

Dato : 27-08-03 20:26

Hej

Kan problemet løses ved at benytte private ipadresser. F.eks 192.168.x.x på
det ene net og 10.0.x.x på det andet net ?

Hvordan virker win xp routning mellem 2 netkort ?

Den bærbare pc har ikke direkte forbindelse til A-net og O-net.
Forbindelsen til O-net er jo gennem accespoint...

Mvh
Søren