Remote-Desktop (win2000)
Fra : sdf

Dato : 26-08-03 10:55

Hej folkens

Hvis man ikke har Windows 2000 Terminal services og ikke ønsker at købe en
licens til PC-Anywhere fra Symantec...

Hvilken andre muligheder findes der ellers til Remote-Desktop-Styring?
(gerne noget Open-source, eller freeware/shareware)

/Sdf

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-08-03 11:07

"sdf" <sdf@sdf.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken andre muligheder findes der ellers til Remote-Desktop-Styring?
> (gerne noget Open-source, eller freeware/shareware)

VNC f.eks.
http://www.uk.research.att.com/vnc/
--
Peter J

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-08-03 11:57

"sdf" <sdf@sdf.com> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Hvilken andre muligheder findes der ellers til Remote-Desktop-Styring?
> (gerne noget Open-source, eller freeware/shareware)

VNC, fri og gratis.

Findes i andre varianter som TightVNC der skulle være bedre over små
båndbredder (syntes dog ingen mærkbar forskel).

--
Bjarke Andersen

Fra : ///JJ

Dato : 26-08-03 15:16

"sdf" <sdf@sdf.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvilken andre muligheder findes der ellers til Remote-Desktop-Styring?
> (gerne noget Open-source, eller freeware/shareware)

VNC (http://www.uk.research.att.com/vnc/) er allerede foreslået af flere,
men iflg. min erfaring er det lidt langsomt.

Jeg kan anbefale Radmin (www.radmin.com)

mvh
///JJ

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 26-08-03 20:27

> Hvilken andre muligheder findes der ellers til Remote-Desktop-Styring?
> (gerne noget Open-source, eller freeware/shareware)

Freeware, hurtigere end vnc og tightvnc:

http://ultravnc.sourceforge.net/

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : sdf

Dato : 26-08-03 20:53

Super dupper !!!

Tak for de mange tips.. og software råd...
vil hurtigst muligt checke dem ud...

og god fodbold aften imorgen (27 August 2003).. (FCK - Rangers)

/Sdf

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-08-03 15:28

"sdf" <sdf@sdf.com> wrote in news:58G2b.4240$eJ.1586@news.get2net.dk:

> [...]
>
> Hvilken andre muligheder findes der ellers til Remote-Desktop-Styring?
> (gerne noget Open-source, eller freeware/shareware)

For at kunne styre en WinXP maskine kan du bare "låne" to filer fra WinXP.
Og så kører Remote Desktop fint på Win2k. Har det selv kørende på mit
arbejde uden problemer.

De to filer du skal bruge fra WinXP er:
mstsc.exe og mstscax.dll

Hvis du ligesom jeg anvender SSH tunnels for at styre en maskine bag en
firewall så kan du på en XP maskine ikke som standard bruge de to filer
ovenstående da de ikke tillader connections til localhost. MEN ved at
kopiere filerne ud i et bibliotek uden for %systemroot%, så og lave en
shortcut til .exe filen der kører i Win98 compatibility mode, så må man
gerne lave en forbindelse til et bestemt portnunmmer på sin egen ip.

Dog er jeg ikke i tvivl om at ultraVNC nok er smartere i nogen henseender -
men synes alligevel RD er fint til mig. Især fordi jeg kommer forbi mange
WinXP maskiner hvorfra jeg så kan forbinde til den WinXP maskine jeg gerne
vil styre.

Flemming.

Fra : sdf

Dato : 28-08-03 16:57

jjaa... nu har jeg prøvet 4 forskellige VNC programmer.. og synes helt klart
at "Ultra-VNC" er fedest... har nogle funktioner som de andre VNC ikke
har...

/sdf